رئیس سازمان بسیج عشایر کشور گفت: با حضور عشایر مطمئن و آموزش دیده امنیت و آرامش در مناطق صعب العبور، مرزی و اقصی نقاط کشور برقرار است.
کد خبر: ۹۱۵۷۸۵۳
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرنگار بسیج عشایر  فارس، سردار نصرت الله سیف رئیس  محترم سازمان بسیج عشایر کشور در جلسه مجمع بسیجیان عشایر گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برنامه‌های راهبردی خود را در سازمان بسیج مستضعفان دنبال می‌کند و سیاست‌های لازم را در مسائل دفاعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و خدمات رسانی به عشایر طراحی و ابلاغ می‌کند که در رده‌های استانی، شهرستانی، سازمان بسیج مستضعفان و نواحی عشایری استان راه اندازی کرده و در تمام ایام حتی در کوچ نیز به عشایر خدمات رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: به لطف خدا با حضور عشایر مطمئن و آموزش دیده امنیت و آرامش در مناطق صعب العبور، مرزی و اقصی نقاط کشور برقرار است.

سردار سیف افزود: در عرصه اقتصادی عشایر ۲۵ درصد گوشت قرمز را تامین می‌کنند و نزدیک به ۲۵ هزار تن گوشت را عشایر تولید می کنند که آنان این آمادگی را دارند تا با تولید گوشت قرمز از واردات ۱۵۰ هزار تن گوشت از خارج کشور جلوگیری و کشور را در زمینه تولید گوشت قرمز خودکفا کنند.

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور اضافه کرد: ۴۰ درصد صنایع دستی کشور را عشایر تامین می‌کند که سالانه نزدیک به ۵۰ میلیون دلار صادرات و ارز آوری صنایع دستی عشایر برای کشور است و عشایر با ۲۱۰ هزار خانواده و ۲ میلیون نفر جمعیت مایحتاج کشاورزی، دامداری و باغداری را تامین می‌کنند.

همچنین در این جلسه سرهنگ عیسی افسری فرمانده سپاه عشایر فارس با اشاره به حضور بزرگان، معتمدان، اساتید دانشگاه و نخبگان فرهنگی بسیج عشایر فارس تاکید کرد: در این جلسه دو موضوع و مشکل عشایر مطرح می‌شود و با آنچه در زمینه کاری بسیج باشد رایزنی شده و سازمان بسیج عشایر کشور و سپاه فجر استان مقدمات رفع این مشکلات را فراهم می‌کند.

وی گفت: در آبان ماه امسال یادواره ۲ هزار شهید عشایر در استان فارس برگزار و در این یادواره ۲ هزار خدمت به مناطق عشایری ارائه می‌شود.

ارسال نظرات