خبرهای داغ:
 مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: آتش سوزی ۱۰۰ هکتار از مراتع روستای زواریان نزدیک کوه پیرمحمود قم که عصر جمعه آغاز شده بود، ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز مهار شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۸۶۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن اوروجی روز شنبه در گفت و گویی افزود: این آتش سوزی با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی استان‌های قم و مرکزی و همچنین نیرو‌های مردمی روستا‌های اطراف مهار که خوشبختانه خوشبختانه خسارت جانی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه وسعت و علت آتش سوزی در دست بررسی است، در عین حال بیان کرد: عامل بیشتر آتش سوزی‌هایی که در فصل تابستان رخ می‌دهد، انسانی می‌باشد.

وی افزود: به دلیل پوشش خوب گیاهی مراتع استان به دلیل بارندگی‌های بسیار مناسب ابتدای امسال، و تبدیل این گیاهان به هیزم‌های خشک و آماده اشتعال درفصل گرما، کوچک‌ترین بی دقتی می‌تواند خسارت‌های سنگینی به مراتع استان وارد کند.

اوروجی از همشهریان و مسافران درخواست کرد: درروز‌های تعطیل که به دامن طبیعت سفر می‌کنند، در مناطقی که علف‌های خشک وجود دارد، آتش روشن نکنند و در صورت روشن کردن قبل از ترک محل، از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل نمایند.

وی ادامه داد: حفظ حریم مراتع، توجه به تبعات آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی، جلوگیری از روشن کردن آتش در این مکان‌ها از جمله اقدام‌هایی است که موجب پیشگیری از وقوع حوادثی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این آتش سوزی در بیش از ۱۰۰ هکتار از مراتع روستای زواریان رخ داده و میزان خسارت آن در دست بررسی است.

سرهنگ علی درودیان افزود: ۲۰ تَن از پرسنل یگان اداره کل منابع طبیعی استان قم و مرکزی در مهار آتش سوزی حضور داشتند.

روستای زواریان از توابع بخش سلفچگان است و در دهستان راهجرد قرار دارد؛ سلفچگان از بخش‌های پنج گانه استان قم و دارای ۲ دهستان راهجرد و نیزار و ۴۰ روستاست. فاصله این بخش تا شهر قم ۴۶ کیلومتر است.

اواسط خردادماه امسال نیز بیش از ۶۵۰ هکتار از مراتع استان قم دچار آتش سوزی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها