مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی مطرح کرد :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در مراسم تجلیل از راهنمایان گردشگری و خادمین میراث فرهنگی شهر تاریخی نراق اظهار داشت : نراق دارای یک پیشینه ارزشمند فرهنگی و تاریخی است.
کد خبر: ۹۱۵۷۹۰۴
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در مراسم تجلیل از راهنمایان گردشگری و خادمین میراث فرهنگی شهر تاریخی نراق که با حضور دکتر رضاعی مسئول و ناظر پایگاه‌های تاریخی کشور برگزار شد، اظهار داشت : نراق دارای یک پیشینه ارزشمند فرهنگی و تاریخی است.

وی با بیان اینکه بواسطه موهبت الهی در این شهر تاریخی یک اتفاق خوب افتاده که آن وجود شهاب‌سنگ است و ما می توانیم آن را معرفی و تبدیل به برند جهانی کنیم، اظهار کرد: جشنواره جوزغند نراق از رویدادهای مهم این شهر تاریخی است که ما آمادگی داریم در این رویداد فرهنگی مشارکت و همکاری کنیم.

ایزدی خواستار تملک یک خانه تاریخی به عنوان پایگاه شهر تاریخی نراق و حمایت مشارکت‌های مردمی با همکاری فرماندار و سازمان میراث فرهنگی شد و گفت: تقویت گردشگری تنها چیزی است که می تواند از مهاجرت مردم منطقه جلوگیری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد : خواسته ما تقویت پایگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نراق و در نظر گرفتن بسته تشویقی برای مشارکت مردمی است.

ایزدی بیان داشت : نراق پرچم برافراشته دارد و گستردگی فرهنگی نراق از جمعیت ۳۰۰۰ نفری آن بسیار بزرگ تر است.

در پایان این مراسم از راهنمایان گردشگری و اساتید و پژوهشگران حوزه مرمت و معماری بافت تاریخی نراق تجلیل و به رسم یاد بود لوح تقدیر و تندیس به آنان اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات