کارگاه «سبک‌شناسی آواز ایرانی» با حضور حسین علیشاپور به میزبانی واحد موسیقی حوزه هنری لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۹۲۹
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، کارگاه سبک‌شناسی آواز ایرانی به سرپرستی حسین علیشاپور با حضور جمعی از هنرمندان و فعالان موسیقی در حوزه هنری لرستان برگزار شد.

این برنامه در دو بخش پیش‌بینی شده بود که در بخش نخست آن نشست نقد و بررسی سبک‌شناسی آواز در موسیقی ایرانی انجام گرفت و در نوبت عصر اجرای کنسرت کارگاهی موسیقی سنتی توسط گروه «هم‌نوازان طلوع» در مجتمع فرهنگی حوزه هنری لرستان با حضور علاقمندان به موسیقی اصیل ایرانی انجام پذیرفت.

فرشاد سیفی، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری لرستان هدف از اجرای این برنامه را ارتقای سطح علمی و آشنایی هرچه بیشتر هنرمندان با قابلیت‌های آواز در موسیقی ایرانی عنوان کرد و افزود: امروز متأسفانه شاهدیم که انواع ناقصی از موسیقی که عموماً برگرفته از سبک‌های موسیقی غربی است به‌عنوان موسیقی رایج در جامعه رواج پیدا کرده است و ذائقه مخاطبان را دست خوش تغییرات نامطلوبی کرده است.

وی افزود: باید تلاش کنیم موسیقی ایرانی اصیل برگرفته از فرهنگ و باورهای عرفانی در قالب نمونه‌های امروزی جایگاه شایسته خود را به دست آورد. این برنامه با اجرای قطعه زیبای «ای شهید» با موضوع جانبازی‌های شهدای انقلاب اسلامی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

ارسال نظرات