خبرهای داغ:
مشاور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در امور استان‌ها خبر دد:
باقری ثالث از افزایش اعتبارات عمرانی به بیش از دو برابر با اعتبار 5 هزار میلیارد تومان خبر داد
کد خبر: ۹۱۵۷۹۷۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علیرضا باقری ثالث مشاور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در امور استان‌ها و محمدرضا جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و عسگر علی جوانبخت مدیرکل نوسازی مدارس استان با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین دیدار و گفتگو کردند.

علیرضا باقری در این دیدار گفت: سرانه آموزشی استاندارد 8.3 متر است که در کشور به طور میانگین 5.2 متر و در استان قزوین 5.7 متر است که قزوین توانسته با همراهی مدیران استانی و خیرین حدود 2 دهم درصد سرانه خود را افزایش دهد.

وی بیان کرد: استان قزوین از نظر جمعیت دانش آموزی در کلاس‌ها تراکم بالایی دارد و رقم 23.15 نشان می‌دهد در هر کلاس به طور میانگین 23 دانش آموز حضور دارد و حدود نیم نفر به این تراکم در قزوین در سال گذشته اضافه شده است که باید برای آن تدبیر کرد.

مشاور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در امور استان‌ها افزود: در استان قزوین در سال قبل 9 میلیارد تومان تعهد مشارکت خیرین محقق شد و این استان در ردیف مناطق بسیار فعال در این عرصه است که جای تقدیر دارد.

باقری اظهار داشت: در مقایسه اعتبارات استانی و ملی تخصیص یافته به استان قزوین بین سال‌های 95 تا 97 حدود یک بود که به 4.2 رسیده است.

وی گفت: سرجمع اعتبارات عمرانی ملی در نوسازی مدارس در سال قبل حدود 2 هزار میلیارد تومان بود که در شش محور از جمله احداث، نوسازی، مقاوم سازی، استاندارد سازی تأسیسات سرمایشی و گرمایشی هزینه شد و امسال این اعتبارات بیش از دو برابر شد و به 5 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

باقری در ادامه با اظهار تشکر از مشارکت خیرین در تأمین فضاهای آموزشی اظهار داشت: خوشبختانه میزان مشارکت خیرین استان در تأمین مدرسه و فضاهای آموزشی بالاست و امیدواریم همسان با آن کمک‌های دولتی هم ارتقا پیدا کند تا بتوانیم سرانه آموزشی را بالا ببریم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها