نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کُردی از ۶ مرداد در سنندج برگزار می‌شود که ۶ کارگاه آموزشی از جمله استارتاپ مد و لباس اسلامی ایرانی از جمله برنامه‌هایی است که در این جشنواره با حضور نمایندگانی از استان‌های کُردنشین برپا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۸۰۲۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  در جلسه ساماندهی و برنامه‌ریزی نخستین جشنواره مد و لباس کُردی از ارسال بیش از ۲۷۰ اثر در بخش‌های طراحی لباس، طراحی دوخت و طراحی پارچه به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و اظهار داشت: داوری اولیه آثار با حضور داوران سرشناس این حوزه از امروز به مدت ۲ روز در سه بخش مختلف آغاز شده است.

جلال قلعه شاخانی با بیان اینکه بعد از بررسی آثار و اعلام نتایج، برگزیدگان هر بخش جشنواره معرفی می‌شوند، اضافه کرد: برگزاری ۶ کارگاه آموزشی از جمله برنامه‌های بخش پژوهش این جشنواره است.

وی افزود: کارگاه آموزشی پیشینه مد و لباس کردی به عنوان نماد حجاب و عفاف ایرانی اسلامی و کارگاه آموزشی استارت آپ مد و لباس اسلامی ایرانی، (جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ترویج و تبلیغ و مدل لباس ایرانی در فضای مجازی) و نشست توجیهی پژوهشی صنوف وابسته و همگن پوشاک و البسه کردی از جمله کارگاه‌های آموزشی است که در این جشنواره برگزار می‌شود.

قلعه‌شاخانی یکی دیگر از بخش‌های این جشنواره را برپایی نمایشگاه مد و لباس کُردی اعلام کرد و گفت: نمایشگاه مد و لباس کُردی با حضور استان‌های آذربایجان غربی، خراسان شمالی، کرمانشاه و کردستان از ۶ تا ۹ مرداد سال جاری در عمارت خسروآباد سنندج برپا می‌شود.

وی یادآور شد: بخش نمایشگاه شامل مسابقه ایده تا اجرا (تیم‌های طراحی و لباس و دوخت)، زیورآلات، کیف و کفش محلی، غرفه تولید کنندگان پارچه و لباس کردی و بافت‌های سنتی محلی است.

معاون امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این جلسه گفت: آثار رسیده در سه بخش طراحی لباس، طراحی دوخت و طراحی پارچه داوری می‌شوند.

سامان احمدی اضافه کرد: این جشنواره در بخش‌های رقابتی، نمایشگاه و پژوهش پیش بینی شده است که بخش رقابتی جشنواره شامل طراحی لباس، طراحی دوخت، طراحی پارچه و بخش مد و لباس بود.

وی افزود: مژگان اردلان در بخش طراحی پارچه، پروین مُکری در بخش طراحی لباس، ناهید کریمی، مهشید زندسلیمی و محمدعارف تبرخون در بخش طراحی دوخت آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره را داوری می‌کنند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و موسسه فرهنگی هنری مستوره اردلان با همکاری بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی و حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی را با هدف صیانت از هویت ملی تقویت همگرایی ملی و ترویج مد و لباس اسلامی ایرانی برگزار می‌کند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات