پوستر دومین دوره جشنواره جایزه کتاب سال کردستان با حضور فرماندار ویژه، دبیر جشنواره، جمعی از مسئولین شهری و فعالان فرهنگی و ادبی شامگاه شنبه در سقز رونمایی شد
کد خبر: ۹۱۵۸۰۲۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دبیر جشنواره جایزه کتاب سال کردستان   در آیین رونمایی از پوستر دومین دوره این جشنواره اظهار داشت: دومین دوره این جشنواره بعد از اولین دوره برگزاری در کامیاران پس از شش سال دوم و سوم مرداد در سقز برگزار می‌شود.

رضا شجیعی با بیان اینکه تعداد ۴۳۲ عنوان کتاب به زبان کردی و فارسی از ناشران و نویسندگان کُردستانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، افزود: ۴۶ ناشر و مولف در کردستان و دیگر استان‌ها آثار خود را ارسال و ۲۲ داور این اثر‌ها را داوری و اثار برگزیده را انتخاب می‌کنند.

وی اضافه کرد: دومین دوره جشنواره کتاب سال کردستان در ۱۲ بخش شعر، داستان، رمان، نقد و پژوهش، ادبیات کودکان و نوجوانان، جامعه‌شناسی و روانشناسی، علوم سیاسی و دینی، هنر، معاری، فلسفه و جغرافیا برگزار و داوری می‌شود.

فرماندار ویژه سقز نیز در آیین این مراسم گفت: تولید کتاب و انتشار کتاب در سقز نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده و امیدواریم جشنواره کتاب سال کردستان همچنان در سقز به عنوان یک برند مانداگار و تداوم داشته باشد.

کامیل کریمیان تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی و نهادینه کردم این فرهنگ تلاش زیادی کردند و ما هم قدردان زحمت‌های شایسته این قشر فرهنگی و ادبی خواهیم بود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز نیز اظهار داشت: جایزه کتاب سال کردستان با هدف حمایت و تشویق مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران استان و حفظ و ارتقای هویت فرهنگی کردستان برگزار می‌شود.

هیوا حاج محمدی یادآور شد: از جمله شرایط شرکت در دومین جایزه کتاب سال کردستان شامل چاپ و انتشار آثار ارسالی در بازه سال‌های ۹۱ الی ۹۶ است و اثر ارسالی نباید شامل کتب درسی باشد.

وی گفت: کتاب‌ها باید دارای برگه اعلام وصول باشند و تنها آثاری در این جایزه داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورندگان یا ناشران کتاب از کردستان باشد.

حامد حسنی طراح پوستر جشنواره جایزه کتاب سال کردستان نیز گفت: پوستر شناسنامه هر فعالیت و جشنواره فرهنگی و ادبی و سندی برای جشنواره است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات