خبرهای داغ:
دیر عامل یک استارتاپ حوزه کودک گفت: ارائه محتوای مفید به کودک از طریق کانال خانواده به بهترین نحو صورت می‌گیرد و توجه به این مسیر، بنیانی‌ترین روش تربیت است.
کد خبر: ۹۱۵۸۰۵۵
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،

نخستین نشست تخصصی استارتاپ های کودک‌محور با عنوان «نقش محتوا در کسب و کارهای الکترونیک حوزه کودک» با حضور کارشناسان در نمایشگاه الکامپ تهران برگزار شد.

مرتضی توکلی؛ مدیر نی‌نی‌بان، سجاد اسم حسینی مدیر کودک‌پرس، حسین شکاری مدیر دوزلی‌بوک و حامد رهنما مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، میهمانان حاضر در این نشست بودند. 

مرتضی توکلی در ابتدای این نشست درباره وضعیت محتوای بازار کودک اظهار کرد: معدل فعالیتهای حوزه کودک با توجه به فرهنگ ملی ما و نیازسنجی‌های کسب وکارهای الکترونیک مناسب نیست؛ امروزه نگاه مخاطب این حوزه به تولیدات غیرایرانی معطوف شده و قطعا رقابت با استودیوهای باتجربه بین‌المللی کار دشواری است اما نیازهای فرهنگی کشور باید انگیزه بخش این حوزه باشد.

سجاد اسم حسینی، مدیر کودک پرس در این مورد گفت: فضای امروز حوزه کودک نسبت به 10 سال گذشته متفاوت بوده و در این بین توجه به محتوا در بحث تربیت فرزند بسیار حائزاهمیت است؛ با توجه به رشد فضای مجازی و استارتاپهای حوزه کودک، لزوم فعالیت هدفمند در این بخش روشن است؛ متاسفانه اکنون توجه به مقوله اقتصادی باعث شده در تولید محتوا، بیشتر به ایجاد جذابیت تکیه شود و مضامین روانشناسانه و تربیتی کمتر مورد توجه قرار گیرد.

حسین شکاری، مدیرعامل دوزلی بوک نیز در ارتباط با این موضوع یادآور شد: از آنجا که بنیان شخصیت فردی از کودکی شکل می‌گیرد، نوع محتوای دریافتی در این سنین، اهمیت بالایی دارد اما امروزه تولیدکننده و مصرف کننده(خانواده) بسیار ظاهرپسند شده‌اند؛ بر این مبنا استارتاپ دوزلی بوک موضوع قهرمان‌سازی منطبق بر فرهنگ ایرانی ـ اسلامی را با توجه‌ به قهرمان‌سازی خود کودک بهمراه والدین مورد توجه دارد.

 تاثیرات محتوای الکترونیک حوزه کودک

تاثیرات مثبت و منفی محتوای الکترونیک حوزه کودک، محور بعدی پنل بود که مورد بررسی قرار گرفت؛ حسینی در این بخش تصریح کرد: شورای عالی فضای مجازی در قالب سند صیانت حقوق کودک در فضای مجازی، بحث محتوا و رده‌بندی سنی را مورد توجه قرار داده و استفاده از لانچرهای حوزه کودک با قابلیت زمانسنجی، میزان دسترسی، اپلیکیشنهای مجاز و ... را مطرح کرده اما طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

توکلی نیز در ارتباط با این موضوع خاطرنشان کرد: در حوزه محتوا، نخستین گروهی که نیاز به توجیه دارند، والدین هستند چرا که نزدیکترین الگوسازان کودک بوده و معناسازی و چارچوب بخشی استفاده از فضای مجازی را برای کودک بوجود می‌آورند.

شکاری ادامه داد: ارائه محتوای مفید به کودک از طریق کانال خانواده به بهترین نحو صورت می‌گیرد و توجه به این مسیر، بنیانی‌ترین روش تربیت است؛ خانواده‌ها نباید تمام مسؤلیت را برعهده رسانه و مدرسه بگذارند و از ظرفیت بستر خود برای تربیت فرزند در این فضا استفاده کنند.

وی یادآور شد: در واقع خانواده‌ها به جای بزرگ کردن فضای مجازی با استفاده از فرزند(جذب لایک و فالوئر)، لازم است از ظرفیتهای خوب این فضا برای بزرگ کردن فرزندشان بهره بگیرند. 

باشگاه خبرنگاران پویا

ارسال نظرات