شهیدی که به عشق شهادت از تحصیل گذشت

شهید مصطفی دهقان پور که در سی تیرماه 42 متولد شد، آن‌چنان شور و عشق شهادت در دلش موجود می‌زد که مدرسه را رها کرد و پس از چند بار حضور در جبهه در عملیات خیبر به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۱۵۸۰۷۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مصطفی دهقان پور در سی‌امین روز سال ۱۳۴۲ در روستای ده عرب ابرکوه دیده به جهان گشود. پس از طی کردن دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی در زادگاه خود، جهت سپری کردن مقطع دبیرستان به شهرستان آباده رفت.
مصطفی ازنظر شخصیتی بسیار متین بود و هرگز با صدای بلند و به نشانه بی‌احترامی با کسی صحبت نمی‌کرد. معتقد به اسلام و ولایت‌فقیه بود و همیشه حضور فعال و چشم‌گیری در نماز جماعت و جمعه و راهپیمایی‌هایی که علیه طاغوت انجام شکل گرفت، داشت.
او از همان دوران، اوقات فراغت و تعطیلات هفتگی خود را صرف خدمت به خانواده و کمک به پدرش می‌کرد و دوشادوش پدر برای امرارمعاش و ادامه تحصیل تلاش می‌کرد.
دومین سال تحصیل مصطفی در دبیرستان، مصادف با دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود که او وارد بسیج و بعد از گذراندن آموزش‌های لازم نظامی در سال ۱۳۶۱ عازم جبهه شد. بیش از ۵ ماه در جبهه‌های کردستان با ضدانقلاب و بعثیان کافر مبارزه کرد و سپس برای شرکت در امتحانات پایان سال به آباده بازگشت.
او امتحانات را با موفقیت به پایان رساند، اما ازآنجایی‌که شور جبهه‌های نبرد در سر داشت حاضر به ادامه تحصیل نشد و از طریق سپاه برای دومین بار به کردستان اعزام شد. در عملیات والفجر ۴ شرکت کرد و بعدازاین عملیات پیروزمندانه برای مدت ۱۵ روز به مرخصی آمد.
مصطفی پس از اتمام مرخصی عازم جبهه‌های جنوب شد و بیش از یک ماه نیز در جبهه جنوب خدمت کرد و مجدداً به مرخصی آمد و این بار برای همیشه از دوستان، آشنایان و خانواده خداحافظی کرد. پس از بازگشت به جبهه در عملیات خیبر در اثر اصابت گلوله مسلسل بالگرد‌های دشمن بعثی به شهادت رسید.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار