مسئولان از انتقادات و مطالبه‌گری ائمه جمعه استقبال کنند

نماینده، ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه حداقل انتظار از مسئولان شرکت در نماز جمعه و حضور در میان مردم است، گفت: مسئولان از انتقادات و مطالبه‌گری ائمه جمعه استقبال کنند.
کد خبر: ۹۱۵۸۱۹۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ،آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در شورای اداری لرستان ضمن گرامی‌داشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه اظهار کرد: چهل سال است که یک فریضه بزرگ الهی در ایران شکل گرفته و با نگاهی به کارکرد این فریضه می‌توان گفت که نمازجمعه یک پایگاه مهم و اساسی برای دین و انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان انقلاب اسلامی را اتقلابی بانشاط، زنده پویا، دارای حرکت رو به جلو و با اقتدار خواند و افزود: تفکر ناب دینی و اسلامی حاکم بر زندگی مردم از مهمترین امتیازهای انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله میرعمادی ولایت‌فقیه و رهبری انقلاب و اسلامی را دیگر امتیاز انقلاب عنوان و تصریح کرد: رهبری شجاع، با تدبیر و آگاه کشتی انقلاب را به ساحل امن رساندند، امامین انقلاب اسلامی همواره همچون خورشید در آسمان ایران اسلامی درخشیده و می‌درخشند.

وی ادامه داد: مردم مقاوم و انقلابی دیگر عامل عظمت انقلاب اسلامی هستند، ملت ایران با گذشت چهل سال هنوز پیشتاز هستند و این مهم ستودنی است، ملتی که با روحیه مقاومت در راه اهداف خود ایستادگی کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه احیای کتاب و سنت دیگر مولفه عظمت انقلاب اسلامی است، بیان داشت: قرآن در گذشته‌ها مهجور بود اما امروز حافظان و مفسران برتر قرآن از جمهوری اسلامی هستند، همچنان‌که نمازجمعه یکی از سنت‌هایی است که در انقلاب اسلامی زنده شد.

آیت‌الله میرعمادی گفت: نمازجمعه از شئون حکومت و ولایت است و باید به آن توجه کرد، نماز جمعه را بایستی معصوم، یا نایب معصوم و یا کسی که از سوی نایب معصوم اذن دارد، اقامه کند.

وی نمازجمعه را فریضه‌ای دارای ابعاد عبادی و سیاسی خواند و افزود: به همین جهت در طول تاریخ نمازجمعه‌ای که از سوی تشیع برگزار می‌شد مستکبران تاب تحمل آن را نداشته و به مبارزه با آن برخاستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه نمازجمعه میثاق با ولایت و رابط بین مردم با حاکمیت است، اظهار داشت: در همین راستا امام‌جمعه زبان گویای مردم و نمازجمعه محل امیدبخشی و کانون اجتماع انسان‌های متدین و مخلص است.

آیت‌الله میرعمادی نمازجمعه را موجب برکت اجتماع دانست و اظهار داشت: عالمان برجسته هر منطقه ائمه جمعه هستند، تداوم و استحکام انقلاب و نظام اسلامی به این است که معنویت در جامعه استمرار داشته باشد.

وی ضمن برتر خواندن قدرت جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی و سیاسی خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی با سیاست مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان دست برتر در منطقه است، اقتداری که پایه‌های استکبار را به لرزه در آورده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه مسؤولان استانی در نمازجمعه شرکت کنند، افزود: این مهم سبب تقویت ارتباط مردم با مسوولان می‌شود، مبادا فاصله‌ای میان ملت و دولت افتد چرا که گاهی غفلت‌ها برخی مشکلات جدی را به وجود می‌آورد و این موضوع تبعات جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: پاسخ‌گویی مسوولان در نمازجمعه گاهی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد، مردم از این موضوع گلایه دارند و بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه با ستادهای نمازجمعه همکاری شود، تصریح کرد: امکانات و اعتبارات با دستگاه‌های اجرایی بوده و ستاد نمازجمعه مجموعه‌ای از افراد مخلص و داوطلب است که می‌طلبد امکاناتی از دستگاه‌های اجرایی برای مجموعه  ستاد نمازجمعه فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: مدیران از انتقادات ائمه‌جمعه استقبال و از این انتقادها اشکال کار را پیدا و برطرف کنید، باب انتقاد و مطالبه‌گری را نبندید که خطر و اشکال دارد، اگرچه اغلب سعی شده مسائل به خطبه‌ها کشیده نشود اما گاهی نگفتن مشکلات ظلم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار