چشم پزشک تبریزی برای دومین بار در جهان عمل آب مروارید خروس ۹ساله را با موفقیت انجام داد.
کد خبر: ۹۱۵۸۲۰۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بهنام غفارزاده؛ چشم پزشک متخصص تبریزی که پیش از این برای اولین بار در دنیا عمل جراحی کاتاراکت (آب مروارید) چشم خروس را با موفقیت انجام داده بود طی روز‌های اخیر نیز دومین عمل جراحی آب مروارید خروس ۹ساله را انجام داد.

وی گفت: طی تماس تلفنی یکی از شهروندان تهرانی و علائم ذکر شده توسط وی حدس زدم خروس مورد نظر دارای آب مروارید است، بعد از مشاهده عکس‌های مربوطه مطمئن شده و اعلام کردم هر چه زودتر عمل جراحی باید صورت گیرد، چرا که به اصطلاح آب مروارید چشم خروس رسیده بود و در صورت عمل نشدن خطر نابینایی وجود داشت، طبق هماهنگی صورت گرفته آن‌ها به تبریز آمده و عمل آب مروارید با موفقیت صورت گرفت.

غفارزاده افزود: این دومین خروسی است که طی یک‌سال اخیر مورد عمل جراحی آب مروارید قرار گرفته است، البته پیش از آن نیز عمل جراحی روی چشم اردک ۹ ساله را در مطب خود با موفقیت انجام داده ام.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردمک چشم پرندگان مشابه انسان‌ها و سگ و گربه نیست به مراتب شرایط عمل جراحی سخت‌تر است و حتی احتمال از بین رفتن مردمک چشم آن‌ها وجود دارد که خوشبختانه در یک عمل طولانی و سخت، جراحی با موفقیت به پایان رسید.

این چشم پزشک تبریزی با اشاره به جراحی‌های موفق چشم پرندگان در تبریز اذعان داشت: زمانی که ظرفیت و قابلیت عمل جراحی آب مروارید موفقیت‌آمیز پرندگان در تبریز امکان پذیر است، بنابراین می‌توان عمل آب مروارید حیوانات بزرگتر مانند شیر، اسب، پلنگ و سایر حیوانات نگهداری شده در باغ وحش‌ها را انجام داد.

غفارزاده حال کنونی این خروس ۹ساله را خوب ارزیابی کرد و گفت: در حالی که صاحب این خروس ۳ الی ۴ماه در کلینیک‌های دامپزشکی در تهران این خروس را برای معالجه برده بود، ولی آن‌ها از سلامت چشم خروس قطع امید کرده بودند، ولی ما به لطف الهی عمل آب مروارید چشم چپ خروس را با همکاری مدیر یکی از کلینیک‌های دامپزشکی با موفقیت انجام دادیم.

ارسال نظرات