بسیجی برتر استان مرکزی گفت: متأسفانه در مقطعی برخی از مسئولین به الگوهای غربی اعتماد کردند و دچار خطاهای بزرگی شدند و متأسفانه کشور را دچار عقب ماندگی کردند.
کد خبر: ۹۱۵۸۲۶۶
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹

جواد لاهوتی بسیجی نخبه استان مرکزی و پژوهشگر برتر فرهنگی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه یکی از مولفه های مهم اقتدار ملی جمعیت کشور است گفت: تمام ظرفیت ها و پتانسیل هایی که یک کشور را می تواند به پیشرفت ها و اهداف عالی برساند توسط نسل جوان باید دنبال شود و اگر به موضوع نسل جوان بی اهمیتی شود قطعا پیشرفت با چالش روبه رو خواهد شد.

لاهوتی وجود نیروی انسانی جوان را در هر کشور سرمایه ای عظیم جامعه خواند و افزود: طبق آمار موسسه های معتبر علمی در طی سی سال آینده سی درصد از جمعیت پیر خواهند شد و این آمار نشان دهنده این است که برای افزایش نرخ باروری در کشور باید تصمیمات و سیاست های مناسبی اتخاذ شود.

وی دلیل مهم افت جمعیت در کشور را نفوذ فرهنگ های غربی در کشور دانست و گفت: متأسفانه در مقطعی برخی از مسئولین به الگوهای غربی اعتماد کردند و دچار خطاهای بزرگی شدند و متأسفانه کشور را دچار عقب ماندگی کردند و امروز اگر می خواهیم این عقب افتادگی را جبران کنیم باید موانع تولید نسل را از بین ببریم و این خود شامل مولفه های زیادی است که باید به همه آنها توجه داشت.

این پژوهشگر برتر بسیجی با بیان اینکه کشور ظرفیت های فراوانی دارد که باید از آنها استفاده کرد افزود: امروز متأسفانه افزایش سن ازدواج در کشور به یک معضل تبدیل شده و آسیب های اجتماعی زیادی در پی داشته است که برای رفع آن باید هم مسئولین پای کار بیایند و هم از ظرفیت های مردمی برای رفع این بحران استفاده کرد.

لاهوتی پرداختن به اقتصاد،علم و فناوری و فرهنگ را از مهمترین عوامل تقویت نسل دانست و خاطر نشان کرد: دشمن امروز با جنگ رسانه ای و اقتصادی قصد نا امیدی ملت ایران را دارد که یکی از شگردهای آن ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه است که می خواهد نسل جدید را به تشکیل خانواده نا امید سازد که همه باید هوشیار باشیم و در جهت خنثی کردن توطئه های دشمنان تلاش کنیم.

 

ارسال نظرات