حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی گفت: انرژی هسته ای نقطه قوت ما نیست؛ بلکه نقطه قوت و قدرت ما نیروهای مؤمن مجاهد انقلابی و ولایی هستند.
کد خبر: ۹۱۵۸۲۹۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ استاد حوزه و دانشگاه شامگاه یکشنبه30تیرماه  در ادامه سلسله جلسات طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در مهدیه مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می شود به تبیین اهمیت شناخت دشمن و مقابله با دشمن از منظر دین مبین اسلام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی با اشاره به آیه شریفه 60 از سوره مبارکه أنفال " وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ ... " گفت:  دستور خدا ایستادگی مقابل دشمنان خدا و مهدویت است تا جایی که باعث ترس و وحشت دشمن شود.

وی، افزود: بر اساس این آیه شریفه باید تمام ظرفیت و استعداد و سرمایه تان را در مقابل دشمنان خدا که دشمنان شما هم هستند، یکپارچه کنید، تا آن جا که دشمنان از شما احساس ترس و وحشت در قلبشان داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، گفت: در مسیر توانمندسازی جامعه اسلامی که می خواهد زمینه ساز ظهور حضرت مهدی باشد، باید شاکر حرکت هایی که در گام اول برداشته شده باشیم و نعمت حکومت شیعی مستقل که مقابل فرعون و ابلیس زمان ایستاده و رهبرش با قدرت می گوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، را شکر کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم با قلم و بیان خود برکات این نظام و انقلاب را بیان کنیم؛ زیرا فرهنگ تشیع برای اولین بار صاحب خانه شده و به شکرانه آن باید هزینه این صاحب خانه شدن را بپردازیم.

وی به صف آرایی 36کشور جهان مقابل جمهوری اسلامی در 8سال جنگ تحمیلی به سرکردگی قدرت های بزرگ استکباری و نمایندگی صدام از رژیم بعث  اشاره کرد  و گفت: دولت هایی همچون آلمان خبیث بمب شیمایی در اختیار صدام قرار می داد که تنها در حلبچه باعث قتل عام بیش از 5هزار نفر انسان بیگناه شد و سپس با گرفتن ژست دفاع از حقوق بشر منت می گذاشت بر ما که حاضریم مصدومان شیمایی را در آلمان مداوا کنیم.

کارشناس مذهبی رسانه ملی، با اشاره به اینکه ذات کشورهای استکباری یکی است، خاطرنشان کرد: امروز نیز همین دولت خبیث و شیطانی آلمان سردمدار تحریم دارویی کشور ماست. اینها اگر از دستشان برمی آمد آب را هم بر روی ملت ما می بستند.

مدیر مؤسسه طلیعه ظهور افزود: در جنگ تحمیلی هشت ساله با 230هزار شهید به برکت ایستادگی جوانان مجاهد انقلابی نگذاشتیم حتی یک وجب از خاکمان در اشغال دشمن بماند.

وی، با اشاره به جنایات دولت خبیث انگلیس در دوران جنگ جهانی اول و ماجرای قحطی و قتل عام حدود 9میلیون نفر از ایرانیان در نقشه شوم بریتانیای کبیر که علی رغم اعلام بی طرفی ایران، جنوب ایران را اشغال کردند و ارتش شوروی نیز شمال ایران را اشغال کردند و با معدوم سازی ذخیره های گندم و ...، موجبات قتل عام گسترده ایرانیان را فراهم کردند، گفت: فیلم یتیم خانه ایران گوشه هایی از جنایات انگلیس خبیث را روایت کرده که شایسته است همه خانواده های ایرانی این گونه فیلم های تاریخی را مشاهده کنند؛ هرچند برخی از مسئولین ما از ساخته شدن این فیلم و باز شدن پرونده جنایات غرب و انگلیس در ایران ناراحت می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، ایستادگی میرزا کوچک خان و دلیران تنگستان در مقابل دشمنان را نتیجه پرورش در مکتب تشیع و اهلبیت و انس با مراجع دینی دانست و افزود: انقلاب اسلامی از نقطه صفر با اتکال به قدرت لایزال خداوند و اندیشه های الهی حضرت امام به پیروزی رسید که اولین نقطه درخشش این انقلاب است و به همین دلیل دشمنان با تمام مکر و حیله و نقشه های خود به مقابله با آن پرداختند.

وی، تصریح کرد: بابت قطره قطره خون شهدا ازجمله شهدای مدافع حرم چه ایرانی، چه سوری، چه عراقی و چه افعانستانی مدیون هستیم.

این کارشناس مذهبی رسانه ملی، خاطرنشان کرد: با نفوذ انقلاب اسلامی در اقصی نقاط دنیا، امروز از 70 کشور جهان مدافع حرم داریم و خط مقاومت جهانی شده است.

وی، همچنین یادآور شد، پرورش طلبه دینی از 120کشور دنیا که طلاب مجاهد انقلابی پای کار هستند، را از دیگر برکات انقلاب اسلامی دانست  و افزود: انرژی هسته ای نقطه قوت ما نیست؛ بلکه نقطه قوت و قدرت ما نیروهای مؤمن مجاهد انقلابی و ولایی هستند.

ارسال نظرات