مهدی تقی زاده مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان کرمان
مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان کرمان اظهار داشت: اردوهای جهادی باعث شد که عرصه خدمت به نقاطی برود که تشنه خدمت بودند؛ راه‌های دور، روستاها، استان‌های محروم، مردمی که اصلا اسمی از آبادانی نشنیده بودند.
کد خبر: ۹۱۵۸۳۰۲
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، مهدی تقی زاده مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی استان کرمان در خصوص مهمترین اهداف اردو های جهادی اظهار داشت: اردوهای جهادی باعث شد که عرصه خدمت به نقاطی برود که تشنه خدمت بودند؛ راه‌های دور، روستاها، استان‌های محروم، مردمی که اصلا اسمی از آبادانی نشنیده بودند.

تقی زاده با بیان این که اکثر جهاد گران دانشجو هستند تصریح کرد: گروه های جهادی متشکل از دانشجویان بسیجی و غیر بسیجی است و اعزامشان به منطق محروم استان و حاشیه های شهر کرمان صورت می گیرد .

مسئول اردوهای جهادی اظهار داشت: بیشتر فعالیت ها در بخش عمرانی صورت می گیرد که با هدف  بهسازی و نو سازی مناطق محروم یا مناطقی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار دارند انجام می شود.

وی با اشاره به آموزش و توانمند سازی افراد مناطق محروم بیان کرد: در مناطق محروم کار ها ی هنری اعم از پته دوزی، گلیم بافی، قالی بافی و همچنین  درکنار آن آموزش احکام، قرآن و مسائل دینی توسط جهادگران با هدف اشتغال زایی برای منطق محروم به افراد آموزش داده می شود.

تقی زاده در ادامه عنوان کرد: علاوه بر فعالیت های عمرانی و آموزشی که انجام می شود در کنار آن  تیم های پزشکی هم مشغول فعالیت هستند.

مسئول اردوهای جهادی با بیان اینکه در بحث پزشکی هزینه های بالایی وجود دارد مطرح کرد: تیم های پزشکی به صورت  فصلی یا ۲ ماهی یکبار برای مناطق محروم فرستاده می شوند که تیم های پزشکی متشکل از داندانپزشک، ماما، پزشک عمومی هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تابستان تا الان بالغ بر ۵۰۰  نفر دانشجو به مناطق محروم اعزام شده اند گفت: در سطح استان یکی از پروژه های سنگینی که دردستور کار کار داریم اعزام ۱۵ گروه جهادی به منطقه ی حمدیه اهواز برای باز سازی و ساخت واحد مسکونی است.

تقی زاده در با ییان اینکه برخی از گرو های جهادی به صورت تخصصی  فعالیت دارند افزود: تعداد افراد گروه های جهادی معمولا بین  ۱۵ تا ۲۰ نفر است که هر کدام در یک رشته ای خصص دارند.

مسئول اردوهای جهادی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ثبت نام اردوهای جهادی در حال انجام است و اعزام جهادگران به مناطق محروم از ۱۵ مرداد ماه صورت می گیرد.

ارسال نظرات