مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد ؛
«علی پورمیرزائی» با اشاره به اینکه طرح ولایت از جمله طرح هایی است که در فضای فکری و تقویت مبانی عقیدتی دانشجویان موثر واقع شده است، گفت: 200 نفر از دانشجویان از بین تعداد زیادی متقاضی بعد از آزمون، گزینش و مصاحبه برای حضور در «طرح ولایت» به مشهد مقدس اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۵۸۳۴۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

«علی پورمیرزائی» مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، با اشاره به اینکه طرح ولایت از جمله طرح‌هایی است که در فضای فکری و تقویت مبانی عقیدتی دانشجویان موثر واقع شده است، اظهار داشت: در راستای این طرح و در رده استانی که شامل دوره خط امام می‌شود، ۳۰ تیرماه گروه ۲۰۰ نفر‌های متشکل از دانشجویان به مشهد مقدس اعزام شدند.
وی افزود: طی فراخوان عمومی که پیش از این اعلام شده بود تعداد زیادی متشکل از بسیجیان و دیگر تشکل‌ها که متقاضی شرکت در این دوره بودند ثبت نام کردند که بعد از آزمون، مصاحبه و گزینش؛ ۲۰۰ نفر از آنان به این طرح اعزام شدند.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد مدت زمان این دوره را ۱۰ روز قلمداد کرد و یادآور شد: مرحله بعدی طرح ولایت کشوری خواهد بود که در آن ۱۰۰ نفر  به مدت ۴۰ اعزام می‌شوند.
پور میرزائی ادامه داد: تربیت نیرو‌های مخلص انقلاب اسلامی و آمادگی فکری و بصیرتی برای ورود به جامعه از اهداف این طرح است که از سال ۱۳۸۸ به صورت استانی در تابستان در حال برگزاری است.
طرح ولایت، با همکاری سازمان بسیج دانشجویی و معاونت آموزشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) آموزش مبانی اندیشه اسلامی با عنوان «طرح ولایت» ویژه اساتید، دانشجویان و طلاب بسیجی سراسر کشور از تابستان سال ۱۳۷۴ شروع شده و تاکنون ۲۴ دوره کشور و ۱۱ دوره استانی آن برگزار شده است. در این طرح جوانان بسیجی با مبانی اندیشه اسلامی آشنا شده و نسبت به رویارویی با شبهات عقیدتی و سیاسی خود را ایمن میسازند. از اهداف دوره‌های طرح ولایت، معرفی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی، معارف قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام)، آشنایی اقشار مختلف جامعه بهویژه افراد محصل، با مبانی اندیشه اسلامی و مباحث مرتبط، می‌باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات