خبرهای داغ:
نشست تخصصی کارشناسان حوزه هنری قزوین با هدف؛ بررسی جایگاه حوزه هنری در گام دوم انقلاب اسلامی مورد تحلیل، بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۵۸۳۵۹
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در این نشست رییس حوزه هنری قزوین با بیان اینکه؛ گذشت زمان نتوانسته مانع از تحقق اهداف انقلاب شود و فرهنگ انقلابی را به حاشیه سوق دهد، گفت: بیانیه گام دوم را یک متن راهبردی است که باید متناسب با محورها و محتوای نهفته در آن، برنامه‌ریزی و تدبیر لازم صورت پذیرد.


علی هوشمند افزود: متن گام دوم، بعنوان راهنمای عمل، خطوط اصلی حرکت ما را برای آینده ای روشن، ترسیم کرده و ما باید با درک عمیق، برنامه ریزی و تقسیم کار در قالب نشست های تخصصی و کارگاهی به ترجمه، تحلیل و تحقق عملی بخش‌های مختلف آن همت گماریم.


این مسوول فرهنگی، خودآگاهی فرهنگی و تاریخی را لازمه فهم مفاهیم و محکمات این بیانیه برشمرده یادآور شد: نهضت امام (ره) در سال چهل و دو افروخته شد، در سال های مبارزه شعله کشید در 57 به ثمر نشست و امروز پس از چهار دهه انوار این انقلاب مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و بر دیگر ملت ها پرتو افشانی می کند و درست بر اساس همیت ضرورت فرهنگی و تاریخی، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نقشه راه نهضت عظیم مردمی را در گام بعدی(گام دوم) در ابعاد ملی و فرا ملی تجویز نموده اند.


وی خاطرنشان کرد: در جبهه انقلاب برای تحقق کامل آرمان ها علاوه بر تشخیص درست اولویت ها باید تصویر سازی واقعی و قابل تحقق داشته باشیم و از بیان آرمان ها نترسیم.


علی هوشمند یادآور شد: باید در فرهنگ سازی برای تقویت روحیه جهاد و مقاومت، در سطوح عموم و نخبگان برنامه ریز و اثر گذار باشیم و برای تربیت جانشین و نیروی های متعهد بکوشیم.


وی محتوا محوری، توجه به اقتصاد هنر، عدم تکیه به منابع دولتی، ایجاد کانون های زیست فرهنگی به ویژه در حوزه رسانه، مسجد محوری و تدوین تاریخ شفاهی مساجد، را جزو محورهای برنامه های آتی این مرکز برشمرد.


در این نشست کارشناسان واحد های هنری به بیان نظرات و برنامه های خود پرداختند.

 

1010/د30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها