سید ساجد یعقوبی
مسئول سازمان مرکز اردویی سپاه حضرت عباس(ع) در گفت و گو با «بسیج»:
دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت غدیر سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل از آئین بازسازی واقعه غدیر در ۲ شهرستان استان خبر داد و گفت: امسال با تلاش مسئول سپاه استان؛ شهرستان‌های خلخال و بیله سوار میزبان برگزاری آیین بازسازی واقعه قدیر هستند.
کد خبر: ۹۱۵۸۳۹۳
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
آئین بازسازی واقعه غدیر در ۲ شهرستان استان اردبیل برگزار می‌شود
سرهنگ پاسدار بهروز زارعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اردبیل اظهار داشت: در راستای پیوند بین ولایت و تمام نسل‌های انقلاب آیین بازسازی واقعه قدیر امسال در شهرستان خلخال و بیله سوار مغان روز ۲۹ مرداد همزمان با عید سعید غدیر برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز غدیر یکی از بزرگ‌ترین رویداد تاریخی اسلام است و حلقه اتصال بین نبوت و امامت است و که به مراتب بازسازی این امر مهم موثر‌تر از ده‌ها سخنرانی و همایش است.

مسئول مرکز اردویی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت : این برنامه با هدف گسترش ولایت در سراسر دنیا و در بین نسل جوان و همه مردم عزیز بوده و الگوسازی، معرفی واقعه بزرگ غدیر خم و شناسایی سیره نبویو ائمه معصومین را به دنبال دارد.

زارعی تصریح کرد: متولیان این برنامه در شهرستان‌ها فرماندهان نواحی مقاومت بسیج می‌باشد و بازسازی این واقعه عظیم توسط هنرمندان بسیجی و مردم خود شهرستان‌های مذکور انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این برنامه چند سال است که توسط مرکز اردویی سپاه حضرت عباس (ع) اجرایی می‌شود و به طور دقیق سعی شده که همان اتفاقی که در روز غدیر خم رخ داده، روایت شود.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت غدیر استان اردبیل بیان کرد: ما معتقدیم مسئله غدیر تنها یک موضوع محدود به فرهنگ شیعی و جهان تشیع نبوده و یک موضوع برای جهان اسلام است.

زارعی با اشاره به اینکه همه ما نسبت به اصل امامت و ولایت مسئولیت داریم که آن به حق در جامعه تبیین شود گفت: آئین بازسازی واقعه غدیر در شهرستان‌های خلخال و بیله سوار برگزار می‌شود.

مسئول سازمان مرکز اردویی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل خاطر نشان کرد: هیات‎های مذهبی تنها به مصیبت‌ها نپردازند بلکه سرور و عید اسلامی را با شکوه برپا کنند، خطبه خوانی غدیر و هدیه دادن کتاب در منزلت امام علی (ع) به یکدیگر مورد توجه قرار گیرد، تلویزیون‌های شهری و امکانات تبلیغی برای عید غدیر و معرفی شخصیت امیرالمومنان (ع) به کار گیری شود، دیدار از علما و سادات هم انجام شود و سادات بیشتر از دیگران به عید غدیر توجه کنند.
ارسال نظرات