خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: برای ایجاد نماد‌های خاصی از حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در ورودی‌های شهر قم تلاش می‌کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۸۵۲۰
|
۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن مالکی نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری با اشاره به بزرگداشت شهدای قم اظهار کرد: سال آینده کنگره شهدای استان قم برگزار می‌شود و برنامه‌هایی در این زمینه توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: شهر قم دومین شهر زیارتی کشور است و این شهر یک شهر دانشگاهی هم محسوب می‌شود، کمتر به دانشگاه‌های قم و دانشگاهیان پرداخته شده است و در روز قم باید این ظرفیت نیز معرفی شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: موسسات فرهنگی در شهر قم بیشتر به اجرای برنامه‌ها در خارج از قم می‌پردازند و نباید از برنامه‌های فرهنگی در قم غافل شد.
مالکی نژاد ریاست ستاد روز شهر قم را بر عهده شهردار این شهر دانست و تصریح کرد: از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده خواهد شد، دبیری ستاد بر عهده سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم است. به دنبال کار تبلیغاتی در روز قم نیستیم و باید در این روز به خدمات اجتماعی در شهر پرداخته شود، مردم در این شرایط به این خدمات نیاز دارند.
وی ادامه داد: ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود پرخیر و برکت بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر مقدس قم به عنوان روز قم در شورای اسلامی این شهر پیشنهاد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: برای ایجاد نماد‌های خاصی از حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در ورودی‌های شهر قم تلاش می‌کنیم، البته این ورودی‌ها در اختیار شهرداری نیستند.
مالکی نژاد با اشاره به مدت زمان برگزاری برنامه‌های روز قم اظهار کرد: برنامه‌های این روز در طول یک هفته برگزار می‌شود و در این مناسبت نخبگان قم را معرفی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: از سال آینده یک ردیف خاص در بودجه شهرداری قم برای روز قم در نظر گرفته می‌شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: امسال برنامه روز قم در سطح استانی برگزار می‌شود، ولی در سال‌های آینده به دنبال بزرگداشت آن در سطح ملی و بین المللی خواهیم بود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها