خبرهای داغ:
آیت‌الله اراکی:

بعضی از آهنگ ها تقویت کننده تقوا و معنویت و برخی محرک رذایل است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: برخی آهنگ‌ها موجب تحریک تقوا و معنویت و برخی تحریک رذایل است و علما بر اساس روایات، ضوابطی برای آنها بیین کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین این کارها، درس‌نامه غنا و موسیقی درس خارج رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۹۱۵۸۸۰۴
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محسن اراکی، روز سه‌شنبه در آیین معرفی «درس‌نامه غنا و موسیقی متن درس خارج فقه مکاسب محرّمه رهبر معظم انقلاب» در مرکز تخصصی فقهی، ولی امر در قم افزود: غنا یکی از مباحث زیرمجموعه فرهنگ هر جامعه است و به دلیل اینکه فرهنگ، هویت جامعه را شکل می‌دهد، توجه به این موضوع بسیار اهمیت دارد.
وی بابیان اینکه برخی آهنگ‌ها موجب تحریک تقوا و معنویت و برخی تحریک رذایل است، اظهار داشت: علما بر اساس روایات، ضوابطی برای این ۲ نوع آهنگ تبیین کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین این کارها، درس‌نامه غنا و موسیقی درس خارج رهبر معظم انقلاب است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: مباحث علمی رهبر معظم انقلاب موجب نشاط جامعه علمی و باز کردن مسیر جدید بحث و تحقیق پیرامون غنا و موسیقی شده است که این موضوع بستر لازم برای پژوهش‌های بیشتر در این زمینه را فراهم می‌کند.
اراکی، فقه شیعی را فقه هویت‌ساز دانست و تاکید کرد: هویت هر فرد را امام او شکل می‌دهد و انتخاب ولی و امام سرنوشت و هویت افراد را شکل می‌دهد.
وی بابیان اینکه حکمت آفرینش جهان اسلامی ایجاد نظام فقهی و ولایت و امامت در جامعه است افزود: تشکیل حکومت، فعلی اجتماعی است که نیازمند تدوین فقه نظام و فرهنگ متناسب با آن است.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رسانه را یکی از اثرگذارترین ابزار‌های حکومت در ایجاد هویت فرهنگی دانست و تاکید کرد: رسانه به جامعه هویت داده و جامعه‌ای الهی و یا شیطانی را می‌سازد که این اهمیت نقش رسانه است.
کتاب «غنا»، متن کامل ۷۶ جلسه درس خارج فقه مکاسب محرّمه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موضوع غنا و موسیقی است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشرشده است.
ارسال نظرات