خبرهای داغ:
وزارت مسکن و دیگر موسسات رسمی رژیم صهیونیستی اخیراً از یک طرح یهودی سازی پرده‌برداری کرده اند که با هدف تشویق ایجاد شهرک سازی در جولان اشغالی سوریه دنبال می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۸۹۳۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، همزمان با اقدام آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن ارتفاعات جولان برای رژیم صهیونیستی، اقدامات تل‌آویو با هدف مهاجرت دادن اهالی سوری این منطقه و یهودی‌سازی آن گسترش پیدا کرده است.

وزارت مسکن و دیگر موسسات رسمی رژیم صهیونیستی اخیراً از یک طرح یهودی سازی پرده‌برداری کرده اند که با هدف تشویق ایجاد شهرک سازی در جولان اشغالی سوریه دنبال می‌شود.  هدف این طرح ایجاد ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهرک صهیونیست نشین کتسرین و ایجاد دو شهرک صهیونیستی جدید برای استقرار ۲۵۰ هزار یهودی در این منطقه تا سال ۲۰۴۸ ارزیابی شده است.

این طرح همچنین تلاش دارد زیرساخت‌های مربوط به اشتغال شهرک نشینان و توسعه بخش‌های کاری و شبکه‌های ارتباط جمعی از جمله شبکه‌های خط آهن و اتوبوسرانی در این منطقه را تقویت کرده و صنعت توریسم را در آن گسترش دهد. این اقدام با پاکسازی حدود ۸۰ هزار دونم (هر دونم معادل ۱۰۰۰ متر مربع است) از میدان‌های مین در این منطقه و آماده‌سازی پروژه‌های ساخت و ساز و گردشگری و مسکونی در این منطقه دنبال می‌شود.

گرچه یهودی‌سازی ارتفاعات اشغالی جولان از سال ۱۹۶۷ تاکنون دنبال شده، اما به علت موضع منفی اهالی این منطقه نسبت به هویت صهیونیستی و مقابله آنها با رویکرد عادی سازی روابط با اسرائیل، تل‌آویو نتوانست اقدامات موثری در این زمینه انجام دهد.  رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۸۱ تاکنون تلاش داشته اهالی این منطقه را به مشروعیت بخشیدن به شوراهای محلی که در قانون اسرائیل الزام شده، وادار سازد،  اما در این زمینه موفق نبوده است،  تا جایی که مجموع کسانی که در انتخابات اخیر بلندی‌های جولان شرکت داشتند، از یک درصد فراتر نرفت. این موضوع  شکست بزرگی برای طرح‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه بود.

حسن زهر الدین  یکی از اهالی جولان اشغالی تایید کرد که بعد از اعلام دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن جولان برای رژیم صهیونیستی، حاکمیت تل‌آویو اقدام به توسعه این منطقه و احداث ساختمان‌های جدید برای اسکان بیش از ۱۰۰ خانوار در این منطقه کرده و نام این منطقه را ترامپ گذاشته است. البته با وجود این اقدامات، تعداد عرب های ساکن این منطقه همچنان بیشتر از صهیونیست‌ها است.

تازه‌ترین پروژه‌های صهیونیستی شامل دو پروژه است که اولین آنها حفاری‌های اکتشافی برای به دست آوردن نفت در مرکز و جنوب جولان است.   در این رابطه تل‌آویو مجوز جستجوی گاز طبیعی در این مناطق را نیز به شرکت‌های آمریکایی داده است.

پروژه دوم مبتنی بر ایجاد  توربین‌های بادی برای تولید انرژی برق است. رژیم صهونیستی این اقدام را به بهانه‌های اقتصادی انجام می‌دهد و مدعی است که این اقدام می‌تواند نیاز هزاران نفر به ویژه کشاورزان به انرژی برق را برآورده سازد. البته واقعیت این است که ارتفاع هر کدام از این توربین‌ها حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر است و عرض آن بین ۶۰ تا ۷۰ متر است و این موضوع  زمین‌های کشاورزی منطقه را دچار آسیب می‌کند.

رژیم صهیونیستی به این بهانه بخشهایی از اراضی کشاورزی فلسطینیان را مصادره کرده است تا جایی که بیش از ۳۰۰ تن از ساکنان منطقه با شکایت به دادستانی رژیم صهیونیستی،  بر پایی این توربین‌های بادی را محکوم و مخالفت خود با آن را اعلام کرده‌اند.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها