جوانان شرکت‌کننده در هشتمین دوره آموزشی سفیران ولایت اگر قرار است به بیانیه گام دوم انقلاب لبیک بگویند باید از همین ابتدا خود را آماده مسوولیت‌های بزرگ کنند، زیرا جوانان امروز باید سردارسلیمانی‌های آینده این کشور باشند.
کد خبر: ۹۱۵۸۹۵۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس روز سه شنبه در نشستی صمیمانه با جمعی ۳۰۰ نفره از مبلغان، اعضای فعال طرح‌های هجرت و فعالان فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اظهار داشت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی محوریت بیانیه گام دوم انقلاب را به جوانان سپرده‌اند این نیز این مساله تشریفاتی نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده گفت: با جوان جوان گفتن مشکلی حل نمی‌شود لذا اگر قرار است در این گام دوم انقلاب جوانان محور باشند پس جوانان باید خودشان را در همین ابتدا به ۲ سلاح «ایمان و تقوا» و «علم، دانش و مهارت» مجهز کنند.

وی ادامه داد: برای پذیرش مسوولیت‌های بزرگ این دو سلاح باید در کنار هم باشند، زیرا علم و مهارت بدون سلاح ایمان و تقوا انسان را محافظه‌کار می‌کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: جوان انقلابی و مسجدی به دلیل اعتقادات نسبت به ارزش‌های دینی همانند خط کشی است که به هیچ جا تعلق ندارد و به دنبال پست و مقام و موقعیت‌های دنیوی نیست.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده از جوانان به عنوان آرمان‌گرایان کامل یاد کرد و بیان داشت: در گام اول پدران شما با سلاح ایمان، تقوا و دانش خود انقلاب کردند و نظام استکباری پهلوی را ساقط و پای آمریکا و توطئه‌هایش را نیز از این کشور قطع کردند، ضمن مقاومت و مبارزه بر ضد توطئه‌ها، فتنه و کودتاهای منافقان در این کشور، جنگ تحمیلی را نیز مدیریت کردند.

خودتان را آماده کنید

وی با بیان این‌که امروز مقاومت مردم و جوان‌های ما دشمن را مجبور کرده‌اند که قدرت جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسند، یادآور شد: در گام دوم این مأموریت به دست جوانان سپرده شده تا خلاءها و نقص‌های گذشته را برطرف کنند هم‌چنانکه مدیریت انقلاب و جنگ در کنار بزرگان به دست جوانان آن مقطع زمانی بود.

امام جمعه بندرعباس افزود: در این بیانیه گام دوم انقلاب رهبر فرزانه انقلاب جوانان را به حضور در ساختار کشور دعوت می‌کند، زیرا بر این اعتقادند که ما منتظر یک دولت مکتبی جوان هستیم لذا بار مسؤولیت انقلاب اسلامی از این پس بر دوش جوانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به این جمله که؛ لازمه جوان‌گرایی پیر زدایی نیست و آنها را از گردنه خارج کنند، تصریح کرد: رهبر انقلاب به دنبال این هستند که جوانان ما در کنار تجربه پدران خود راه را برای اداره کشور پیدا کنند هم‌چنانکه امروز در کنار سردار سلیمانی‌ها جوانانی هستند که امنیت این کشور را عهده‌دار هستند.

وی خطاب به شرکت کنندگان در هشتمین دوره سفیران ولایت نیز گفت: این اردوها و دوره‌های پرورشی و تهذیب، بخشی از آن رسالتی است که آماده‌سازی نسل جوان برای تحقق گام دوم انقلاب و مأموریت‌های بزرگ است.

بچه‌های مسجدی باید عهده‌دار مأموریت‌های بزرگ باشند

امام جمعه بندرعباس توصیه کرد: جوانان شرکت‌کننده در این دوره‌ها آگاه باشید این اردوها و حرکت‌های آموزشی سمبلیک نیست، بلکه این اردوها را در راستای توانمندسازی خودتان برای به دوش گرفتن مأموریت‌های بزرگ در آینده بدانید.

حجت‌الاسلام والسملمین عبادی‌زاده زیبایی و اهمیت این فعالیت‌ها و دوره‌ها را در مسجد دانست و افزود: بنیان و کانون انقلاب اسلامی از مسجد که معطر به عطر و منور به نور خداست، شروع شد و برای تدوام این کار در گام دوم انقلاب مسجد پایگاه اول خود قرار دهید.

وی خاطرنشان کرد: مسجد سنگری انسان ساز است و بچه‌های مسجدی باید عهده‌دار مأموریت‌های بزرگ برای آینده انقلاب اسلامی باشند.

با پایان این نشست، ۳۰۰ نفر از اعضای فعال کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد و مبلغان طرح‌های هجرت به اردوی فرهنگی، آموزشی و زیارتی «سفیران ولایت» از برنامه جانبی کنگره بین المللی امام سجاد (ع) است که هرساله در شهر قم برگزار می‌شود، اعزام شدند.

نشست صمیمانه جمعی از فعالان فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس روز دوشنبه در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد.

ارسال نظرات