خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان خوزستان اظهار کرد :بسیج دانشجویی خوزستان در راستای تحقق رسالت اصلی بسیج دانشجویی یعنی توانمند سازی و نقش آفرینی دانشجویان در حل مسائل مختلف کشور، شانزدهمین دوره ی مبانی اندیشه اسلامی خود را تحت عنوان خط امام (ره) که بر مبنای گفتمان امامین انقلاب اسلامی است، برگزار می نماید.
کد خبر: ۹۱۵۸۹۶۲
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

محمد حسین شادمان فر پیش از ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان خوزستان اظهار کرد : دوره خط امام با هدف تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی ایران برگزار میشود که البته این هدف تنها با این دوره محقق نمی شود ولی در این دوره می توانیم بخش مهمی از این هدف را محقق نماییم.

وی افزود : سرفصل های این دوره با محورهای معرفتی، بصیرتی، تشکیلاتی و مهارتی است که در ساحت معرفتی کتاب های طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن و انسان ۲۵۰ ساله، در ساحت بصیرتی کتاب جدال دو اسلام و در ساحت تشکیلاتی و مهارتی مطالب به صورت کارگاهی و همایشی برگزار می شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خوزستان گفت: این دوره ی تربیتی آموزشی با حضور ۸۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر استان برگزار می شود که از این تعداد ۴۱۵ نفر برادران و ۴۳۵ نفر خواهران را شامل می گردد که در بازه های زمانی متفاوت برگزار می شوند.

وی همیچنین در خصوص دانشجویان حاضر در این دوره عنوان کرد: دانش پژوهان حاضر در این دوره را فرماندهان حوزه و پایگاه های بسیج دانشجویی و همچنین اعضای شوراهای بسیج دانشجویی سراسر استان خوزستان تشکیل می دهند.
در اولین مرحله از دانشجویان متقاضی شرکت در دوره، توسط مسئولین دفاتر شهرستان ها مصاحبه گرفته شده است و مصاحبه ثانویه در بدو ورود به دوره و هنگام پذیرش دانش پژوهان گرفته خواهد شد.

شادمان فر خاطر نشان کرد: پذیرش و افتتاحیه برادران شرکت کننده در این دوره از تاریخ یکم مرداد ماه در اهواز آغاز، و سپس به آبعلی اعزام می شوند و از سوم تا نهم مردادماه را در اردوگاه سیدالشهدا (ع) آبعلی از این دوره بهره مند خواهند شد.
همچنین دانش پژوهان این دوره نیز، به مدت سه روز راهی مشهد مقدس خواهند شد.

وی در خصوص خواهران متقاضی شرکت در این دوره نیز اظهار داشت: اعزام خواهران حاضر در شانزدهمین دوره استانی خط امام خوزستان نیز از نوزدهم مرداد ماه صورت خواهد گرفت و در بازه زمانی بیستم الی بیست و ششم مردادماه این دوره در آبعلی برقرار بوده و سپس رهسپار مشهد مقدس خواهند شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خوزستان گفت: شیوه ارائه مطالب به دانش پژوهان نیز به صورت کلاسی ، کارگاهی و همایشی می باشد که کلاس های معرفتی صبح ها و همایشات و کارگاه ها نیز بعد از ظهرها برگزار خواهند شد و برای استفاده ی بهتر و بیشتر دانشجویان از اساتید و چهره های مطرح کشوری دعوت به عمل آمده است.

شادمان فر همچنین افزود:
در کنار دوره استانی خط امام، دوره های تربیتی آموزشی دیگر نیز توسط دانشجویان دانشگاه های شهید چمران اهواز، علوم پزشکی اهواز و فرهنگیان استان با استعداد ظرفیتی بیش از 500 نفر از دانشجویان این دانشگاه ها در آبعلی، همدان و مشهد مقدس ویژه خواهران و برادران تحت عناوین الصافات و بشارت، برگزار می گردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها