خبرهای داغ:
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی:
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: اغلب روستاهای استان به جهت ترویج فرهنگ زکات، فاقد نیازمند است.
کد خبر: ۹۱۵۹۰۰۲
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یونس فاتح در همایش افتتاحیه جمع آوری زکات گندم در روستای نوجه‌ده خسروشاه،  ضمن تاکید بر مردمی کردن فعالیت های کمیته امداد افزود: بدنبال توسعه و ترویج احسان و نیکوکاری هستیم تا شهر و استان عاری از متکدی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: گسترش روح احسان و نیکوکاری در سایه تعامل کمیته امداد و خیریه ها بدست می آید که این مهم در دستور کار نهاد کمیته امداد است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان نیز در این همایش روز سه شنبه ضمن اشاره به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر «نهضت احیاء و ترویج زکات» خاطرنشان کرد: تحقق این پیام بدون کار جهادی و برنامه ریزی صورت نمی گیرد و ضروری است در کنار نیازسنجی محرومین،  ظرفیت ها نیز شناسایی شوند.

حجت الاسلام قاسم محمدزاده افزود: امسال برای دریافت و جمع آوری ۳۶۰ میلیارد ریال زکات برنامه ریزی کردیم که ۱۲۰ میلیارد ریال آن در سه ماهه نخستسال ۹۸ تحقق یافته است.

وی با اشاره به تهیه ۱۷۰ جهیزیه از محل زکات در سال ۹۷ اظهار داشت: سال گذشته همچنین ۳۳۷ واحد مسکونی برای محرومین احداث و ۴ زندانی نیز از همین محل آزاد شد.

رضائی بخشدار خسروشاه نیز در خصوص تاثیر پرداخت زکات بر ارتقاء سطح معیشت روستا، گفت: زکات جمع آوری شده به شورای زکات استان تحویل داده شده و نیازمندان روستا نیز معرفی می‌شوند که شورای زکات از این افراد حمایت می‌کنند.

در پایان این همایش از مودیان برتر زکات در استان تجلیل شد.

ارسال نظرات