خبرهای داغ:
امام جمعه مرند با اشاره به جایگاه نماز جمعه در اسلام گفت: بسیاری از فتنه ها با برپایی نماز جمعه خنثی شده است، هیچ نهادی قدرتی به میزان نماز جمعه ندارد.
کد خبر: ۹۱۵۹۰۶۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی نعمت زاده در جلسه شورای اداری شهرستان مرند با اشاره به ۴۰ امین سالگرد اقامه نماز جمعه در انقلاب اسلامی ابراز داشت: آیت الله طالقانی پس از انقلاب اسلامی اولین نماز جمعه را در تهران اقامه کرد، امروز حدود ۹۰۰ نماز جمعه در سطح کشور اقامه می شود.

وی با اشاره به حکمت و فلسفه نماز جمعه در اسلام اظهار داشت: سوره ای به نام جمعه در قرآن کریم آمده که فرمان تشریحی نماز جمعه بیان شده است، پیامبر اسلام نیز در بدو ورود به مدینه اولین نماز جمعه را اقامه کردند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه ردیف بودجه ندارد، ادامه داد: نماز جمعه نماز سیاسی است که مسائل نیاز جامعه و توطئه دشمنان مطرح شده و مسلمانان در برابر نقشه‌های دشمنان آگاهی پیدا کرده و آماده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه پیام مهمی برای دشمنان دارد، از مدیران خواست در نماز جمعه و جماعت شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان در اداره و حتی محله در نماز جماعت شرکت کنند تا مردم نیز الگو بگیرند، گفت: نماز جمعه مربوط به جناح خاصی نیست و حامی تمامی مدیران است، نباید نگاه بخشی داشت.

امام جمعه مرند شرکت در نماز جمعه، آمادگی در برابر دشمنان و ادای فریضه حج را از جمله اموری دانست که عدم اقامه آنها موجب سقوط جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به اینکه آن‌هایی که می‌گویند در دین سیاست نیست آنها نه دین دارند نه سیاست، گفت: ایران عصر قاجار به پایان رسید که یک سفیر به شاه مملکت هشدار بدهد، اما امروز به برکت دستاوردهای نماز جمعه و انقلاب اسلامی، دشمنان به حاشیه رانده شده‌اند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه تراز رقابت بین جناح‌های سیاسی نیست، تاکید کرد: بسیاری از فتنه ها با برپایی نماز جمعه خنثی شده است، هیچ نهادی قدرتی به میزان نماز جمعه ندارد، امام جمعه حلقه واصل بین امامت و امت است.

امام جمعه مرند اظهار داشت: وظیفه نماز جمعه ایجاد آمادگی مردم برای رقابت با اسرائیل و آمریکاست و مردم با هر سلیقه سیاسی در آن شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام  نعمت زاده در ادامه با اشاره به نقش رهبری در هدایت جامعه اذعان داشت: در عربستان قرآن قرائت شده و نماز جماعت اقامه می شود، اما در مسیر اسلام نیست.

وی تاکید کرد: مسئولان با اقدام عملی، شکرگزار خدمت گذاری در انقلاب اسلامی باشند، امروز مردم دچار فشار اقتصادی هستند و در وضعیت جنگ هستیم.

امام جمعه مرند افزود: مدیران باید جهاد کنند وگرنه با ۸ ساعت کاری نمی‌توان امور مردم را پیش برد، اولین انتخابات چله دوم انقلاب اسلامی را نیز پیش رو داریم و مشارکت مردم بسیار مهم است.

حجت الاسلام نعمت زاده بالاترین رضایت مردم از نیروهای نظامی و امنیتی است، تصریح کرد: مردم نباید در زمان انتخابات بین بد و بدتر قرار بگیرند، مردم ایران امروز به اقتدار نظامی و امنیتی افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید به اشتباه‌های خود اعتراف کنند، گفت: بسیاری از مردم از عملکرد قوه مجریه و قضاییه شاکی هستند، باید گلایه‌های مردم را جدی بگیریم وگرنه در برهه‌های حساس دچار مشکل خواهیم شد.

امام جمعه مرند اظهار داشت: بعد از ادای واجبات دین، فریضه‌ای بالاتر از خدمت به مردم نیست، مدیران باید خود را در حال جنگ ببینند.

ارسال نظرات