معاون اول قوه قضاییه اظهارداشت: مدیران حوزه قضائی علاوه بر انجام وظایف خطیر خود در حوزه کاری خود باید به عنوان یک انسان مسلمان انقلابی به وظایف خود آگاه بوده و به آن عمل کنند.
کد خبر: ۹۱۵۹۱۰۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای ساعاتی پیش در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اظهار داشت: امر قضا امر بسیار مهم و خطیری است و کسی که متصدی این امر می‌شود، با وجود سختی‌هایی که متحمل خواهد شد، پاداش‌های بزرگی نزد خداوند دارد.

وی ادامه داد: کسی که در این عرصه فعالیت می‌کند باید بیش از پیش و بیشتر از دیگران از خداوند استمداد بطلبد و در غیر این صورت، نخواهد توانست از عهده این امر خطیر به خوبی بربیاید.

محسنی اژه ای با تاکید بر لزوم وجود تقوای بیشتر در مسئولان حوزه قضائی گفت: مدیران این حوزه باید قبل از رسیدگی به پروانه‌های دیگران به پرونده خود برسند و از سه وسیله نماز، قرآن و صبر در برابر مشکلات برای انجام مسئولیت خود بهره ببرند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره‌ای به لزوم رفتارعادلانه با یک متهم و مجرم گفت: باید بدانیم در برابر هر فردی که به عنوان مجرم شناخته می‌شود یک وظیفه انسانی نیز داریم تا او را از این جرم پاک کرده و به حال قبلش بازگردانیم تا چه برسد به فردی که هنوز جرم او تعیین نشده و به عنوان یک متهم مطرح است.

محسنی اژه ای افزود: کلام، روش و منطق ما باید به گونه‌ای باشد که او را بسازد و تربیت کند و به نحوی نباشد که وقتی پا در مرکز اداری ما گذاشت نه تنها چیزی یاد نگیرد بلکه متنفر و بدبین به مجموعه شود.

وی با اشاره‌ای به تلاش دشمنی در ناامیدسازی مردم گفت: امروز شرایط ما شرایط خاص اقتصادی بوده و دشمن فشار اصلی را بر روی معیشت مردم وارد کرده است که اولویت مقابله با این امر، رونق تولید است که دستگاه قضائی در این حوزه وظیفه دارد و فعالان اقتصادی که سالم کار می‌کنند باید مورد توجه قرار گیرند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه در عین حال نباید غافل از مقابله با مفسد اقتصادی شد، گفت: تا رسیدن به نقطه مطلوب کار زیادی پیش رو داریم.

محسنی اژه ای با اشاره‌ای به زحمات حجت الاسلام مظفری در دادگستری استان گفت: یکی از شاخصه‌های مدیریت اقای مظفری، مردم داری و با مردم بودن، تلاش برای رفع مشکل مردم در چارچوب قانون و مقررات با حسن خلق و رفتار متناسب با مدیر نظام اسلامی بوده است.

وی افزود: همانطور که مأمور به اقامه عدل و قسط هستیم، مأمور به مدارای با مردم نیز هستیم.

محسنی اژه ای ادامه داد: در آذربایجان شرقی بین مردم و مسئولان وحدت و انسجام خوبی وجود دارد که آن را باید در سایه لطف الهی بدانیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده مدیران از تمامی ظرفیت‌های کادر خود گفت: باید در ابتدای امر مشورت و هم فکری لازم با همکاری افراد باتجریه انجام شده و از ظرفیت تمامی مجموعه بهره برده شود اما در کنار آن توجه به نظرات نخبگان و حتی مردم کوچه بازار نیز اهمیت خواهد داشت.

معاون اول قوه قضائیه افزود: در استان آذربایجان شرقی و برخی استان‌های دیگر، بیش از ۲۵ درصد از پرونده‌های کیفری مربوط به سه اتهام توهین، ضرب و شتم عمدی و صدمات غیرعمدی می‌شود که از تمامی مسئولان، ائمه جمعه و دیگران فعالان فرهنگی خواستاریم که در راستای جلوگیری و کاهش این نوع جرایم فرهنگ سازی کنند.

وی ادامه داد: در این صورت، بخش عمده‌ای از جرایم کاهش یافته و دستگاه قضائی به شکل بهتری وظایف خود را عملی خواهد کرد.

اژه ای با تاکید بر توجه ویژه به خانواده‌های زندانیان گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌هایی است که در زمینه اقدامات فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها به خوبی ظاهر شده است که نباید در دوره مدیریت جدید، این مورد نادیده گرفته شود.

وی افزود: باید کاری کنیم که افراد به زندان نیایند اما اگر آمدند به گونه‌ای نباشد که بدتر از گذشته از زندان آزاد شوند، از سویی نباید بگذاریم خانواده زندانیان حتی بیش از خود زندانی مجازات شوند.

در این آیین موسی خلیل الهی به عنوان رئیس دادگستری آذربایجان شرقی منصوب شده و از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری در این مسئولیت قدردانی شد.

ارسال نظرات