۳ هزار فرصت شغلی توسط دهیاری‌ها در کشور ایجاد شده است

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با صرف اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانی، تاکنون ۳ هزار فرصت شغلی توسط دهیاری‌ها ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۱۵۹۱۷۸
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  سعید رضا جندقیان امروز در جلسه نشست هم‌اندیشی دهیاران  و شوراهای اسلامی روستاهای بروجرد با اشاره به اینکه با ارائه مدل‌های اشتغال توسط دهیاری‌ها تاکنون ۳ هزار فرصت شغلی با صرف اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در قالب اجرای ۷۰۰ طرح فراهم شده گفت: از توسعه کشاورزی به عنوان بنای توسعه کشورها یاد  شده و با این وجود به دلایلی مانند خروج نخبگان و مهاجرت از روستاها و گرایش مسئولان به توسعه شهرها موجب شده آنگونه که باید از این سهم برای توسعه کشور استفاده نکنیم.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با انتقاد به استفاده از لفظ مهاجرت بی‌رویه از روستاها عنوان کرد: مادامی که روستاییان می‌دانند زندگی و آینده آن‌ها در روستا تاریک است، به ناچار مهاجرت کرده و در حاشیه شهرها سکونت می‌یابتد.

جندقیان با نادرست خواندن تکرار واژگان فنر فنی مانند اشتغال و اقتصاد روستایی خاطرنشان کرد: برای تحقق اشتغال در روستاها باید اشتغال مبتنی بر معیشت روستایی قوام بگیرد.

وی ایجاد تغییرات اساسی را در گرو افزایش متغیرهای ذهنی دانست و افزود: نباید این نکته را فراموش کرد که بنیان‌های توسعه در درون کشور وجود دارد و با استفاده از آن‌ها می‌توان این مهم را محقق کرد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بخش دیگری از سخنان خود از تخصیص اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومانی به عرصه‌های روستایی تا پایان سال ۹۷ خبر و ادامه داد: از سویی سرانه هر روستایی هم اکنون ۲۴۰ هزار تومان است.

جندقیان با اشاره به تایید لایحه دهیاری‌ها تاکید کرد: امید است این مهم با سرعت بیشتر در دولت پیگیری و نهایی شود.

وی از تصویب ۲ آیین‌نامه استخدامی و اجرایی برای دهیاران در کمیسیون اجرایی مجلس خبر داد و گفت: از سویی اولویت‌هایی برای ورود دهیاران به دستگاه‌های دولتی دیده شده است.

این مقام مسوول با تایید انتقاد وارده از سوی دهیاران و روستاییان مبنی بر عدم رعایت اصل عدالت در توزیع امکانات و اعتبارات بیان کرد: بر این اساس مقرر شده است اعتباراتی تا سقف ۷۰۰ میلیارد که ۲۱۰ میلیارد تومان آن در اختیار روستاها قرار گرفته است، به منظور رعایت اصل عدالت در توزیع امکانات اختصاص یابد.

جندقیان از واریز اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی طی روزهای آینده به دهیاری‌ها خبر و ادامه داد: اعتبارات دهیاری‌ها در سال جاری در مقایسه با سال ۹۷ افزایش ۲ برابری به خود دیده است.

وی عنوان کرد: با ارائه مدل‌های اشتغال توسط دهیاری‌ها و با صرف اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانی، تاکنون ۳ هزار اشتغال توسط دهیاران در کشور ایجاد شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار