خبرهای داغ:
 مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم گفت: افزایش سطح سواد رسانه‌ای برای مقابله با تهدید‌های فضای مجازی ضروری است و بسیج رسانه در این زمینه برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیده است.
کد خبر: ۹۱۵۹۳۰۴
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱

مهدی تاجیک در حاشیه نشست صمیمی اعضای بسیج رسانه قم در گفت‌وگویی افزود: گسترش دامنه فعالیت در فضای مجازی طی سال‌های اخیر، تهدید و آسیب‌های جدی را در مقابل مخاطبان این فضا قرار داده است که مدیریت آن نیازمند افزایش سطح سواد رسانه‌ای در میان قشر‌های مختلف مردم است.

وی بیان کرد: در همین راستا، بسیج رسانه قم بر اساس رسالتی که بر عهده دارد می‌کوشد تا با بهره‌گیری از ظرفیت اصحاب رسانه استان و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در بخش‌های مختلف، سطح سواد رسانه‌ای مردم را تقویت و تا حد ممکن تهدید‌های این فضا را خنثی کند.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب که از رویارویی مستقیم نظامی با نظام اسلامی ناتوان شده‌اند به دنبال استفاده حداکثری از فضای مجازی برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند و در چنین شرایطی افزایش سطح سواد رسانه‌ای مردم بهترین راهکار مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

تاجیک گفت: برای گسترش دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در قم از ظرفیت اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی استان استفاده خواهد شد و شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها، در آینده خود به‌عنوان مربیان جدید وارد عرصه خواهند شد و این روند تا رسیدن به اهداف موردنظر ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه رسانه‌ای قم را افرادی مومن و متدین تشکیل می‌دهند، بیان کرد: بستر‌های لازم برای تبدیل‌شدن قم به قطب آموزش‌های مرتبط باسواد رسانه‌ای در سطح کشور فراهم است و بسیج رسانه استان تلاش خواهد کرد در این زمینه پیشگام باشد.

وی ادامه داد: برای مقابله با جنگ نرم دشمن در فضای مجازی و خنثی کردن تهدید‌های آن، نیازمند مشارکت جدی خانواده‌ها و توجه آنان به لزوم فراگیری سواد رسانه‌ای برای استفاده صحیح از این فضا هستیم.
ارسال نظرات