خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی صداوسیما با بیان اینکه ۲۹۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان بر علیه انقلاب اسلامی فعالیت می کنند گفت: حمله دشمنان به میراث انقلاب اسلامی که شهدا و ولایت فقیه و عاشوراست می باشد و باید مراقب باشیم که پست و مقام به اهلش واگذار شود.
کد خبر: ۹۱۵۹۴۸۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
فعالیت ۲۹۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان/حمله دشمنان به میراث انقلاب اسلامیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی در یادواره ۱۹ شهید روستای کلامو بخش بسطام شهرستان شاهرود در حسینیه این روستا در سخنانی با بیان اینکه حقیقت این جلسات در عالم آخرت معلوم می شود با مطرح کردن چند سوال در خصوص شهدا و اهداف و رسالت ها اظهار کرد: مجالس شهدا یکی از میراث های ماست که اصل آن هم به مجالس عاشورا و سیدالشهداء بر می گردد.
وی افزود: دشمنان حملات بسیاری به میراث ما از جمله به عزاداری حسینی، مهدویت، روحانیت شیعه و ولایت فقیه و خمس دارند که با هزینه در شبکه های ماهواره ای که ۲۹۰ شبکه فارسی زبان ایجاد شده توسط استکبار جهانی که بعضی ماهانه ۲۰ میلیارد تومان خرج می کند تلاش دارند از بین ببرند، اما این میراث ها این هزینه های دشمن را از بین می برد.
کارشناس مذهبی صدا و سیما با اشاره به آیه ۶۹ سور نساء گفت: در این آیه تنها آیه ای است که معنای شهید به عنوان کشته شدن در راه خداست و از این آیه بر می آید که اگر جامعه ای بخواهد به صلاح برسد باید پیام آورانی بیایند و پیام را ابلاغ کنند و صدیقینی باشند و تصدیق کنند و در ادامه شهدا باید باشند تا جان دهند تا کار جلو برود تا جامعه صالح شود.
وی با بیان اینکه شهدا هدفشان ایجاد جامعه صالح بود افزود: حدیثی از پیامبر اسلام است که تنها کسی که دوست دارد به دنیا برگردد بعد از مرگ شهید هست که دوست دارد بازگردد و دوباره شهید شود و لذت شهادت را بچشد.
محمدی با اشاره به اینکه شهدا مقام عندربهم دارند که هیچ بنده ای این مقام را ندارد به رسالت بازماندگان شهدا پرداخت و گفت: امروز مملکت ما سراسر معطر به خون شهداست و ما امروز تکلیف سنگینی داریم و باید ادا کنیم و باید ببینیم شهدا از ما چه می خواستند و هدفشان چه بود که جز دین و اسلام چیزی نبوده است.
وی با تاکید بر اینکه شهدا هر چه گفتند استقامت کردند و استوار ماندند ادامه داد: راه شهدا این است که با تمام توان در صحنه باشیم و زمانی نیست که انسان خنثی و بی تفاوت باشد چرا که ما یا باید همراه باشیم یا در مقابل و گروه سومی نداریم چرا که گروه خنثی خواهی نخواهی در جزو مقابلین خواهد بود.
محمدی با بیان اینکه بخش اعظم مشکلات ما این است که از مسیر شهدا منحرف شده ایم افزود: سمت ها بزرگترین امانات الهی است که باید دست اهلش برسد و باید برای خدا رای دهیم و دغدغه دین داشته باشیم نه دنیا چرا که اگر دغدغه دنیایی باشد شکست می خوریم.
کارشناس مذهبی صداوسیما اضافه کرد: در انقلاب زمانی دین مقدم بر دنیا بود اما خدای نکرده نشود که دنیا بر دین مقدم شده باشد که اگر این شود، ادامه دادن راه مردم کوفه است و باید بسیار مراقب باشیم.
وی تاکید کرد: باید مراقب باشیم یاد و نام و راه شهدا را فراموش کنیم و دنیا را بر دین مقدم بداریم چرا که اگر دین را داشته باشیم دنیا خودش دنبال ما می آید و امروز نوبت ماست که وظیفه خود را انجام دهیم.
محمدی با اشاره به وظایف امروز جامعه تصریح کرد: انجام واجبات و توجه به نماز و امر به معروف و نهی از منکر و ترک محرمات و مکارم اخلاق را کسب کنیم تا با انجام این سه گام در مسیر شهدا و دین باشیم و وظیفه خود را انجام داده ایم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها