امام جمعه قم با بیان اینکه فضای مجازی نباید فقط در اختیار افرادی باشد که ناهنجاری‌ها را ترویج می‌دهند، افزود: باید از فضای مجازی برای ترویج آموزه‌های دینی استفاده شود.
کد خبر: ۹۱۵۹۵۹۰
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جمعی از پیشکسوتان خاندان اشعریون که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: سبک و شعر سنتی امری ارزشمند و محترم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با انتقاد از برخی از مداحان و شاعران که در مداحی خود از سبک‌های سنتی خارج می‌شوند، افزود: خارج شدن از سبک سنتی برای عرصه‌های شعر، ادب و فرهنگ امری نامناسب است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه استفاده از سبک‌های خارج از کشور در مداحی‌ها خسارت بزرگی به مکتب اهل‌بیت (ع) وارد می‌کند، گفت: شرافت یک شجره به شجره‌نامه آن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت صدور فراخوان در فضای مجازی برای شناسایی خاندان اشعریون، افزود: اشعریون ساکن در شهر‌های مختلف کشور و حتی خارج از ایران باید شناسایی شوند تا نام و یاد آن‌ها زنده بماند.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: برگزاری نشست‌ها و اجتماعات مختلف با حضور تمامی اعضای خاندان اشعریون امری ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فضای مجازی نباید تنها در اختیار افرادی باشد که ناهنجاری‌ها را ترویج می‌دهند، افزود: باید از فضای مجازی برای ترویج آموزه‌های دینی و صحیح استفاده شود.

امام جمعه قم تصریح کرد: با مراجعه به تاریخ علاوه بر اینکه به دنبال شناسایی گذشتگان هستیم، باید از تاریخ گذشته عبرت بگیریم و نکات ارزشی را نیز بیاموزیم.

ارسال نظرات