مسئول بسیج مهندسان کشاورزی سپاه کربلا مازندران  اعلام کرد:

اعزام 500 کارشناس متخصص به روستاها / اجرای طرح مدیریت مصرف آب در مزارع مازندران

مسئول بسیج مهندسان کشاورزی سپاه کربلا مازندران با اشاره به طرج بسیج همگام با کشاورز اعلام کرد: ۵۰۰ کارشناس برای ارائه آموزش‌های تخصصی به روستا‌ها اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۵۹۷۰۴
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،محمدعلی امامی طی گفتگویی با اشاره به «طرح بسیج همگام با کشاورز» اعلام کرد:طرح همگام با کشاورز در ۳ هزار مزرعه مازندران اجرا شد.

مسئول بسیج مهندسان کشاورزی سپاه کربلا مازندران  با بیان اینکه تقریباً سه سال  از آغاز این طرح ملی می‌گذرد، افزود: ۵۰۰ کارشناس برای ارائه آموزش‌های تخصصی به روستا‌ها اعزام شدند.

امامی در ادامه به تشریح  مراحل اجرای این طرح پرداخت و اظهار کرد:کارشناسان آموزش کشاورزی  با راه اندازی کلاس‌های آموزشی در سه مرحله کاشت، داشت و برداشت  و با حضور در مزرعه به کار‌های ترویجی می پردازند.
 
امامی با تأکید بر اینکه طرح بسیج همگام با کشاورز با چهار هدف افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه تولید، امنیت غذا و مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح مدیریت مصرف آب را در دستور کار داریم که با توجه به بحران آب، کشاورزی را به‌صورت علمی مدیریت کنیم.
 
مسئول بسیج مهندسان کشاورزی سپاه کربلا به مزایای این طرح که در سال گذشته در ۳ هزار مزرعه افزایش عملکرد از ۱۰۰ کیلوگرم تا ۵/ ۱ تن در هکتار ایجاد شد اشاره کرد و گفت: از این لحاظ بیشترین رکورد را در سطح کشور داشتیم.
 
به گفته امامی این موفقیت‌ها در حالی است که سازمان بسیج مهندسان کشاورزی سپاه کربلا در سال زراعی ۹۶ رتبه نخست را در کشور کسب کرد و سه نفر از کارشناسان به‌عنوان کارشناس برتر کشوری انتخاب شدند.

مسئول بسیج مهندسان کشاورزی سپاه کربلا  در ادامه با بیان اینکه امسال هدف‌گذاری این سازمان در ۵۰۰ روستا است که برای سال‌های آینده به کل روستا‌های بالای ۵۰ خانوار گسترش دهیم، گفت: اقدامات بسیج در سال ۹۵ در ۳۰۰ مزرعه آغاز شده که امسال به ۳ هزار مزرعه افزایش دادیم، چرا که اعتقاد ما بر این است با توجه به مشکلات کم‌آبی، با مدیریت آب در مصرف کشاورزی می‌توان بیشترین تولید را داشت؛ چراکه مایحتاج زندگی کشاورزان ما از این راه تأمین می‌شود.
 
امامی یادآور شد:دو نوع کشاورز سنتی و پیشرو در مازندران در حال فعالیت هستند که عملکرد تولید کشاورزان پیشرو از سنتی بیشتر بوده که به بحث مدیریت مزرعه برمی‌گردد و تلاش‌مان بر این است که اختلاف عملکرد تولید بین کشاورز سنتی و پیشرو را از بین ببریم.
 
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها