فرماندار ویژه سقز با تأکید بر حمایت ویژه دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد از ناشران و نویسندگان، گفت: حمایت از این قشر، تأثیرگذاری خاصی بر ارتقای میزان دانایی جامعه و افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۵۹۷۰۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامیل کریمیان، فرماندار ویژه سقز شامگاه گذشته، سوم مردادماه در اختتامیه جشنواره کتاب سال کردستان اظهار کرد: ۲۰۰ میلیون تومان برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در شورای برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری باید المان کتاب را در یکی از پارک‌های شهرستان سقز نصب کنند، افزود: همچنین یکی از میدان‌های شهر سقز به نام کتاب نامگذاری شود.

فرماندار ویژه سقز با تأکید بر ارتقای دانایی در جامعه بیان کرد: کتاب و کتابخوانی و نوشتن، کلید گنج دانایی است و در سایه این دانایی ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی خشکانده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت وجود دانایی در جامعه عنوان کرد: هر جامعه‌ای که داناتر باشد، اداره آن برای دولتمردان سخت‌تر است و باید برای هر کاری از راه قانونی و اصولی برخورد کرد؛ چراکه در غیر اینصورت با برخورد جامعه مواجه می‌شوند.

کریمیان گفت: با وجود ظهور فناوری‌های نوین و تسلط آن بر فضای مطالعه مکتوب، اما کتاب همواره در انتقال فرهنگ از یک نسل به نسل دیگر نقش تأثیرگذاری دارد.

وی با تأکید بر حمایت ویژه دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد از ناشران و نویسندگان بیان کرد: حمایت از این قشر، تأثیرگذاری خاصی بر ارتقای میزان دانایی جامعه و افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه خواهد داشت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حمایت دولت تدبیر و امید از اقوام و فرهنگ‌ها، یادآور شد: راه‌اندازی رشته زبان کُردی در دانشگاه کردستان، یکی از برنامه‌های بسیار ارزشمند دولت در راستای حمایت از زبان کِردی به‌عنوان یک سرمایه ملی بوده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات