رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که برخی مست ثروت و امکانات مادی خود هستند، عنوان داشت: در حال حاضر شرایط کشور خاص است و در مضیقه ی اقتصادی هستیم در حالی که برخی جنون ثروت دارند و نسبت به دیگران بی تفاوت هستند.
کد خبر: ۹۱۵۹۷۴۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، صبح امروزحجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم نکوداشت نیم قرن خدمات آیت الله جعفری با اشاره به این که بزرگداشت ها ریشه قرآنی دارد و تذکر به این دارد که این بزرگواران چگونه زندگی کرده اند، اظهار داشت: آیت الله جعفری دوران طولانی در منصب خطیب امام جمعه و نماینده ولی فقیه جوانی خود را گذرانده اند. 
وی گفت: محبوبیت آیت الله جعفری کم نظیر است زیرا روش و منش ایشان در برخورد با جوامع مختلف بوده و ساده زیستی ایشان زبانزد است. 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: کمتر کسی را سراغ داریم که در این موقعیت ها در زندگی شان تغییر پیدا نشود؛ تقدیر و تشکر از ایشان اجر فراوان دارد.

 

 

محمدی گلپایگانی با بیان این که در ماه ذی القعده مناسبت های مختلفی وجود دارد، توضیح داد: یکی از این مناسبت ها ولادت ثامن الحجج (ع) است که همه ی قلب ها متوجه اوست و طبق آمار داده شده از تولیت امام امسال ۲۸میلیون نفر زائر از مکان های مختلف کشور و ملیت های مختلف توفیق زیارت داشته اند.

وی ادامه داد: رسم است که وقتی شخصی از مقامات بالای کشوری به ایران می آید عموما با شخص اول مملکت دیدار داشته باشد که آخرین آن رییس جمهور ژاپن بود که با موضع رهبری دست خالی برگشت.

در شرایط خاص اقتصادی امروز برخی جنون ثروت گرفته اند
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که برخی مست ثروت و امکانات مادی خود هستند، عنوان داشت: در حال حاضر شرایط کشور خاص است و در مضیقه ی اقتصادی هستیم در حالی که برخی جنون ثروت دارند و نسبت به دیگران بی تفاوت هستند.

محمدی گلپایگانی اضافه کرد: در روزی که قارون می خواست نمایش قدرت و ثروت دهد ۴هزار نفر در برابر بنی اسرائیل رژه رفتند و برخی می گفتند که کاش ما به جای او بودیم؛ در حال کنونی هم چنین است برخی توجه ندارند که جامعه نیاز به ایثار دارد. 
وی تشریح کرد: شهید بابایی شب ها هر تعداد می توانست غذا تهیه می کرد و به نیازمندان می داد و افراد این چنینی هستند که برای مردم دل می سوزانند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: حضرت آیت الله عظما خامنه ای شب و روز برایشان نمی گذرد که به فکر بیچارگان نباشند و بیشتر امکاناتشان در راه این مسائل صرف می شود و یکی از کارهای ثابت ایشان دیدار با خانواده شهدا است و این رسم دیرین را هرگز ترک نکرده اند.
محمدی گلپایگانی اظهار داشت: باید بگویم جوان ها قدر جوانی تان را بدانید، نعمتی است که اگر کسی از دستش داده باشد می داند جوانی چیست.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سیاست مقام معظم رهبری این است که کار را به جوان ها بسپارد و البته باید از تجربه ی گذشتگان استفاده شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به عنایات رهبری به سردار حاج قاسم سلیمانی یادآور شد: شوخی نیست که انگلیسی ها التماس می کنند کشتی ما را رها کنید در حالی که قبل از انقلاب در این کشور و دولت وزیر تعیین می کردند.

محمدی گلپایگانی ادامه داد: از خدمات بزرگ این نظام مقدس احیای ارزش های فراموش شده بود و کسی نمی دانست نماز جمعه چیست و چگونه باید نماز خواند؛ حوزه علمیه ۸٠ هزار طلبه به غیر از طلبه های خارجی دارد و اکنون نزدیک به ۹۰۰نماز جمعه آخر هر هفته خوانده می شود و چقدر معارف دینی و آشنایی با دین به برکت نمازجمعه بیان می شود. 
وی گفت: ارزش های معنوی که خاندان کثیف پهلوی به دنبال فراموشی آن بود توسط انقلاب زنده شده است؛ امام راحل به گردن ما حق دارد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به خطرات فضای مجازی خاطرنشان کرد: با وجود همه خطرات فضای مجازی موجب رشد انقلاب اسلامی شده است.
انتهای پیام/ 

آرمان 

ارسال نظرات