رئیس ستاد نماز جمعه اشکذر:

نماز جمعه پس از چهل سال، پر شور تر از گذشته/ پارکینگ مسجد جمعه به زودی مسقف می شود

رئیس ستاد نماز جمعه اشکذر در مصاحبه با خبرنگار اشکذر خبر به چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ساماندهی محوطه مسجد جمعه اشکذر و مسقف کردن پارکینگ برای خوردو نمازگزارن در دستور کار است.
کد خبر: ۹۱۵۹۸۶۴
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، رئیس ستاد نماز جمعه اشکذر در مصاحبه با خبرنگار بسیج اشکذر به چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اولین امام جمعه ای که از طرف حضرت امام(ره) تعیین شد، آیت الله طالقانی(ره) بود که اولین نماز جمعه کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۵ مرداد ۱۳۵۸ توسط ایشان اقامه شد.
"محمد ابراهیم خلیلیان" به اهمیت نماز جمعه پرداخت و افزود: روز جمعه از اعیاد مهم مسلمانان است که در برخی از روایات از آن به عنوان افضل الایام ، برترین روزها یاد شده است که در این روز نماز جمعه اقامه می شود، نمازجمعه علاوه بر اهداف عبادی و تربیتی، رویکردی به حکمتها و مصلحتهای اجتماعی هم چون وحدت و همدلی، تعاون و برادری، عدالت و انصاف، و صلح و همزیستی دارد.
خلیلیان به تاریخچه اقامه نماز جمعه در شهرستان اشکذر اشاره کرد و افزود: اوایل انقلاب اولین نماز جمعه در شهرستان اشکذر توسط حجت الاسلام و المسلمین حاج کاظم رضوی در مرکز شهرستان اقامه شد که پس از رحلت ایشان وقفه ۴ ساله ای در اقامه نماز جمعه اشکذر رخ داد که با پیگیری های علمای و مردم اشکذر “حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا طالبیان” به عنوان امام جمعه این شهر منصوب گردید.
وی ادامه داد: طالبیان اولین نماز جمعه خود را ۲۶ بهمن سال۱۳۷۱ در مکان مسجد الرضای اشکذر اقامه نمود که از همان ابتدا، نماز جمعه با حضور گسترده مردم اشکذر همراه بوده است و اکنون که ۲۷ سال از اولین اقامه نماز جمعه حجت الاسلام طالبیان در اشکذر میگذرد باز هم  شاهد شرکت پر شور مشتاقان این نماز عبادی،سیاسی هستیم.
رئیس ستاد نماز جمعه اشکذر در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در مدتی که این سمت را برعهده داشتید انجام داده اید گفت: تعغیر مکان نماز جمعه به مصلای بزرگ شهر, راه اندازی سرویس ایاب و ذهاب برای نمازگزاران در سطح شهر از جمله اقدامات عمده ای است که در این ستاد انجام  شده است.
وی افزود: ایجاد آدینه مهد در کنار مصلای نماز جمعه برای فرزندان نونهال نمازگزاران از دیگر اقداماتی بود که ستاد نماز جمعه با همکاری اداره بهزیستی اشکذر انجام داده است.
خلیلیان به در دستور کار بودن ساماندهی محوطه مسجد جمعه اشکذر و مسقف کردن پارکینگ برای خوردو نمازگزارن اشاره کرد و افزود: در این راستا صحبت هایی با مسئولان و کارخانجات شهرستان صورت گرفته است که ان شاالله به زودی این پروژه ها نیز عملیاتی می شود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار