به مناسبت چهلمین سالگرد برپایی نمازجمعه،

دیدار مسئولین آموزش و پرورش شاهرود با امام جمعه این شهر+ تصاویر

در گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نمازجمعه، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود و هیئت همراه با امام جامعه این شهر دیدار کردند.
کد خبر: ۹۱۵۹۸۷۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود به مناسبت چهلمین سالگشت اقامه نماز جمعه، با حجت الاسلام و المسلمین امینی امام جمعه شاهرود دیدار کرد.
موسوی دراین دیدار ضمن تجلیل از جایگاه مردمی ائمه جمعه، این نهاد مردمی را سرچشمه معنویت و امر به معروف دانستند و از همکاری امام جمعه، روحانیون و مشاورین مذهبی با برنامه‌های پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش تشکر نمودند.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش همچنین گزارشی از اجرای سند تحول بنیادین در مدیریت آموزش و پرورش شاهرود را ارائه و اظهار امیدواری کردند این سند با سرعت و دقت بیشتری اجرایی شود.
وی به رضایت شغلی همکارانش اشاره نموده و گفت: در تأمین رضایت شغلی همکاران که در محدوده و اختیار و توان این مدیریت باشد، تلاش نموده ایم در بحث سازماندهی نیروها، رعایت عدالت آموزشی، توجه به نیرو‌های جوان و ارتباط دائم نیرو‌های ستادی و میدانی (مدرسه) توجه ویژه داشته باشیم.
موسوی به ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی نیز اشاره نمود و افزود: امیدوارم تمهیداتی برای اجرای آیین نامه جدید که تا حدودی شرایط را برای فعالیت مراکز غیر دولتی آموزشی سخت‌تر نموده است از سوی دولت اندیشیده شود.
وی در همین رابطه به صدور مجوز‌های جدید در حوزه غیر دولتی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: صلاحیت حرفه‌ای مؤسسین (اعتقادی، تخصصی، تعهد و اشراف به سند تحول بنیادین) مورد تأکید بیشتر خواهد بود و کلیه مجوز‌ها نیز با توجه به نیاز سنجی مناطق شاهرود صادر خواهد شد.
موسوی پیشنهادی نیز نسبت به عملکرد برخی از رسانه‌ها که تنها رویکرد انتقادی نسبت به مدیران و دستگاه‌های اجرایی را مد نظر قرار داده اند ارائه داده و گفت: ضمن استقبال از رسالت رسانه ها، باید در کنار ضعف‌ها نقاط قوت نیز به همان اندازه نشان داده شود، رویکرد انتقادی بدون توجه به کار‌های انجام شده و دستاوردها، موجبات بدبینی مردم را فراهم می‌کند، بهتر است هر نوع انتقادی قبل از انتشار در فضای رسانه‌ای جهت پاسخ گویی و دریافت نظر کارشناسان در جلسات تخصصی با مسئولین مطرح شود.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش ضمن اعلام آمادگی همکاری این مدیریت با دفتر امام جمعه از وی برای حضور در جمع مدیران مدارس دعوت نمودند.
دکتر علیرضا حاجی قاسمی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل نیز در این دیدار گزارشی از روند آمادگی سالن‌های ورزشی دانشگاه صنعتی شاهرود که محل برگزاری مسابقات دانش آموزان کشور می‌باشد، ارائه داده و گفت: شاهرود توانمندی لازم را برای میزبانی این رویداد عظیم ورزشی دارد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل برگزاری این مسابقات در شاهرود را در راستای تمرکز زدایی عنوان کرده و افزود: بعد از اجرای سند تحول بنیادین شاهد جهشی چشمگیر در توسعه فعالیت‌های ورزشی مدارس بوده ایم که ارزیابی دستاورد‌های قهرمانان کشوری، این توجه ویژه به ورزش پایه و مدارس را تأیید می‌نماید.
دکتر حاجی قاسمی به المپیاده‌های درون مدرسه‌ای نیز اشاره کرد و اظهار کرد: در صدد هستیم ورزش‌های ملی، محلی به ویژه ورزش زورخانه‌ای را که شاهرود و استان در این رشته ورزشی رتبه‌های خوبی در سطح کشور بدست آورده اند را توسعه دهیم.
حجت الاسلام و المسلمین امینی، با اشاره با چهلمین سالگشت اقامه نماز و گرامیداشت یاد شهدایی که ستاد‌های اقامه نمازجمعه تقدیم انقلاب نموده اند گفت: نمازجمعه متعلق به قشر خاص یا گرایش‌های جناحی و سیاسی نیست بلکه نماز جمعه از آن همه مردم است.
وی حضور گسترده نوجوانان و جوانان دانش آموز و همکاران فرهنگی را در نماز جمعه قابل تقدیر دانست.
امینی با اشاره به شعار تهذیب، تحصیل و ورزش که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است؛ از میزبانی مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور حمایت نمود و گفت: این فرصت خوبی برای کاهش نگرانی به دلیل کم تحرکی نسل کنونی است که بیشترین زمان را در فضای مجازی و انجام بازی‌های غیر محرک (کامپیوتری) سپری می‌نماید.
وی افزود: نسبت به ترویج و معرفی بازی‌های بومی و محلی به ویژه برای ورزش بانوان توجه بیشتری شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار