کد خبر: ۹۱۵۹۹۷۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
در پی نوسانات و افزایش قیمت مرغ در بازار استان، جمعی از متولیان دستگاه‌های اجرایی و گروه اقتصادی استانداری با هدف بررسی وضع موجود و کنترل قیمت مرغ زنده در بازار از کشتارگاه‌های شهر یاسوج بازدید کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان در حاشیه این بازدید گفت: شب پنجشنبه ۳ مردادماه جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در خصوص کنترل و ساماندهی قیمت مرغ برگزار و مقرر شد که از امشب در کشتارگاه‌های این شهر کشتار مرغ زنده همچون گذشته انجام شود.
داریوش دیودیده افزود: همچنین مقرر شد تمام مرغداری‌های استان تنها مرغ‌های های خود را به کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد بفروشند تا در زمینه تامین مرغ گرم مشکلی به وجود نیاید.
وی ادامه داد: شرکت امور پشتیبانی دام کهگیلویه و بویراحمد ملزم شده که از امروز مرغ منجمد مورد نیاز بازار استان را تامین کند به گونه‌ای که در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ در نقاط مختلف شهر و استان مرغ منجمد در دسترس باشد.
دیودیده به تمامی کشتارگاه ها، مرغ فروشی‌ها و مرغداران هشدار داد در صورت احتکار و تخلف، طبق ضوابط قانونی با آن‌ها برخورد خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: بخش قابل توجهی از مرغ مورد نیاز مردم استان از استان‌های همجوار از جمله استان فارس تامین می‌شود به همین سبب قیمت مرغ در فارس بر روی قیمت مرغ استان تاثیر گذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود به لحاظ قیمت حداقل حدود یک هزار تا ۲ هزار ریال قیمت مرغ در استان پایین‌تر از شیراز به دست مردم برسد افزود: در شرایط عادی مرغ مورد نیاز مردم استان روزانه ۴۰ تن است که در این فصل با توجه به خیل گردشگران بیش از ۵۰ تن برآورد می‌شود.
دیودیده از هم استانی‌ها خواست در صورت مشاهده تخلف یا جرمی در مورد قیمت مرغ یا نفروختن این کالای اساسی در بازار مراتب را به صورت تلفنی از طریق سامانه ۱۲۴ یا حضوری به این سازمان اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
مدیر کشتارگاه دنا صنعت نیز گفت: کشتارگاه‌های مرغ نقشی در تعیین قیمت مرغ ندارند و وظیفه آن‌ها تنها کشتار و عرضه به بازار است.
سید مرتضی معصومی علت این آشفتگی را اعلام نرخ تعیین شده جدید در تهران به مبلغ ۱۲۹ هزار ریال عنوان کرد و افزود: خرید مرغ زنده برای ما در کشتارگاه یاسوج کیلویی ۱۰۵ هزار ریال است که این قیمت به صرفه نیست. فروش مرغ گرم از امروز در بازار یاسوج
وی بیان کرد: هم اینک مرغ در بازار شیراز به قیمت کیلویی ۱۴۵ هزار ریال به فروش می‌رسد و مقرر شده مسئولان استانی از فردا، قیمت مرغ را در کهگیلویه و بویراحمد به قیمت نرخ شهر شیراز اعلام کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمدهم گفت: با فروشندگان متخلف که مرغ را به بهای بالاتر از قیمت مصوب شده تنظیم بازار استان بفروشند برخورد خواهد شد.
برات علی صالحی افزود: توزیع مرغ منجمد توسط دستگاه‌های متولی در دستور کار قرار گرفته و هر شب حدود ۳۰ تن مرغ منجمد وارد استان می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: امروز حدود ۳۰ تن مرغ منجمد توسط بخش خصوصی و ۲۰ تن توسط بخش دولتی و حدود ۶۰ تن مرغ کشتار روز وارد بازار استان می‌شود.
الیاس تاج الدینی افزود: ۱۳۵ واحد مرغداری در استان فعال بودند، اما در طی چهار سال اخیر به سبب برخی مشکلات تنها ۹۵ واحد در کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند.
وی عنوان کرد: نیاز سالانه استان به مرغ حدود ۱۷ هزار تن است که اگر ۱۳۵ واحد موجود در کهگیلویه و بویراحمد همگی فعال باشند نیاز استان رفع می‌شود.
سال گذشته تنها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.
ارسال نظرات