خبرهای داغ:
تیم منتخب کاراته استان قم با کسب بیشترین مدال بالاتر از دیگر رقبای خود روی سکوی نخست پیکار‌های سال ۱۳۹۸ شوتوکان کاراته دو ایران جای گرفت.
کد خبر: ۹۱۶۰۱۴۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، قم که همواره یکی از استان‌های موفق، شاخص و سازنده در کاراته ایران بوده و در دوره‌های قبلی مسابقات سبک شوتوکان کاراته دو ایران موفق به کسب رتبه نخست و عنوان قهرمانی شده بود، در پیکار‌های سال ۱۳۹۸ نیز این روند را ادامه داد و فاتح این پیکار‌ها شد.

این در حالی است که امسال با برنامه‌ریزی مسوولان سبک شوتوکان کاراته دو ایران، بیستمین دوره مسابقات قهرمانی کشور در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان به انجام رسید و ۵۰۵ کاراته‌کا در ترکیب تیم‌های منتخب ۱۹ استان برای کسب رتبه‌های برتر و مدال‌های طلا، نقره و برنز به روی تاتامی رفتند.

مسابقات در تمام رده‌های سنی با حضور نخبه‌ها و استعداد‌های رده پایه و همچنین چهره‌های شاخص رده سنی بزرگسالان به انجام رسید و داوران قضاوت نزدیک و حساسی داشتند، تا اینکه در رده‌بندی نهایی تیم منتخب کاراته قم بالاتر از دیگر رقبا به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت.

در این دوره از پیکار‌ها تیم هیات کاراته فارس عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد و تهرانی‌ها سوم شدند، ضمن اینکه با رای مسوولان برگزاری این دوره از مسابقات کاپ اخلاق به تیم منتخب کاراته خراسان‌شمالی رسید، در شرایطی که رئیس سازمان جهانی شوتوکان کاراته دو ایران در کشورمان غلامرضا دباغیان است.

دباغیان در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب یکی از مربیان سازنده کاراته قم به شمار می‌رود و شاگردان زیادی را از بین استعداد‌ها و نخبه‌های کاراته قم نظیر مجید عبدالحسینی، علیرضا کتیرایی، مهدی عموزاده، مهدی جعفری و سعید آشتیان به سطح اول کاراته ایران، آسیا و جهان معرفی کرد و با تجربه نزدیک به دو دهه سرمربیگری تیم‌های ملی، افتخارات زیادی نیز کسب کرده است.
ارسال نظرات