خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: اوج قله عزت ما در دفاع مقدس بدست آمده است حالا که بناست ما عزت، افتخار و اقتدارمان را حفظ کنیم یک راهش برگزاری راهیان نور غرب و شمال غرب است که تا کنون بیش از ۸۰۰نفر ثبت نام کردند و ثبت نام همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۱۶۰۱۸۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ حمید رضا برات زاده معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان صبح امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد  اظهار داشت: بعد از پذیرش قطعنامه توسط امام(ره)، همه رزمندگان حاضر در جبهه در شوک عمیق فرو رفتند و غصه دار شدند که چرا امام مجبور به قبول قطعنامه و توفیق مجاهدت ها از آنان سلب شد.

وی یادآور شد: منافقین مزدور که حتی قبل از دفاع مقدس در خدمت بیگانگان و وطن فروش بودند عملیات فروغ جاویدان را راه انداختند که منجر به آغاز عملیات غرور آفرین مرصاد شد. لذت هایی این عملیات داشت که یک بار دیگر رزمندگان میدان جهاد و حماسه آفرینی را باز دیدند و روحیه مضاعف گرفتند و احساس کردند درب باغ شهادت باز است.

برات زاده افزود: در نتیجه عملیات مرصاد، افتخار و عزت  برای ما جاودانه شد و برگ زرین دوران دفاع مقدس به یادگار ماند و یکبار دیگر شکست را به دشمن، منافقین و سران استکبار تحمیل کردیم و دستاوردهای بزرگی در این عملیات داشتیم.

وی با اشاره به اعزام زائرین به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در غرب و شمال غرب در تابستان عنوان کرد: این اردوی زیارتی ـ سیاحتی بازدید از یادمانهای دفاع مقدس در استانهای کردستان و کرمانشاه را دربرمی گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان خاطرنشان کرد: قبلاً نگاه‌ها به سمت مناطق عملیاتی جنوب بود و بیشتر زائرین در این مناطق حضور پیدا می کردند اما شروع کار از سال ۹۰  بود  که عملیاتهای غرب و شمال غرب و یادمانها در این مناطق در دستور کار قرار گرفت و رفته رفته جایگاهش را پیدا کرد.

ثبت نام 800نفر برای اردوی راهیان نور غرب و شمال غرب تاکنون

وی ادامه داد: هر ساله تعداد زیادی از زائرین خواهر و برادر اعم از بسیجی و غیر بسیجی به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب اعزام شدند. امسال نیز از ۲۰ تیرماه ثبت نام اردوها را آغاز کردیم که اولین کاروان سوم مرداد اعزام شد و هم اکنون در مناطق حضور دارند.

 برات زاده با بیان اینکه مدت اردو هفت روز است افزود: بازدید از یادمان شهدای مناطق عملیاتی غرب در استان کرمانشاه شامل یادمان شهدای مرصاد و پاوه است و در شمال غرب استان کردستان یادمان شهدای باشگاه افسران، تپه های الله اکبر، ارتفاعات سیران بند و بوالحسن است  که زائرین در مدت سه روز اقامت در این مناطق از یادمانها بازدید و راویان مستقر بومی  که از عملیاتها، منطقه و شهدا اطلاعات کامل دارند به روایت ایثارگری های رزمندگان و شهدا می پردازند.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۸۰۰نفر ثبت نام کردند و ثبت نام همچنان ادامه دارد اظهار داشت: این عملیات بزرگ فرهنگی مورد تاکید رهبر انقلاب است که فرمودند " دوران دفاع مقدس نباید فراموش و تحریف شود" و راهش را برگزاری راهیان نور به عنوان یک فناوری می دانند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان گفت: اوج قله عزت ما در دفاع مقدس بدست آمده است حالا که بناست  ما عزت، افتخار و اقتدارمان را حفظ کنیم یک راهش برگزاری راهیان نور غرب و شمال غرب است که یگانهای خراسان آن زمان مثل لشکر ویژه شهدا در این مناطق حضور داشتند و سرداران شهید صفرعلی رضایی و محمود کاوه و تعداد زیادی از رزمندگان در این مناطق به شهادت رسیدند و می طلبد ما نهایت سعی و تلاش خودمان را برای تسهیل حضور زائرین انجام دهیم.

روند افزایشی تعداد زائرین هر ساله  از برکات اردوی راهیان نور است

وی بیان داشت: در سالهای گذشته خودروهای شخصی  را به صورت خانوادگی فقط در مناطق جنوب داشتیم اما امسال  با توجه به امنیت پایدار در این مناطق، امکان حضور خودروهای شخصی در مناطق غرب و شمال غرب ممکن شده است و این زائرین نیز از اسکان و تغذیه رایگان در منطقه بهره مند می شوند.

برات زاده خاطرنشان کرد: از مزایای این سفر معنوی، هر سال حضور زائرین رو به افزایش بوده است. سال 96 تعداد 570نفر و  سال گذشته بیش از ۷۰۰ زائر در بازه ۴۰ روزه اعزام کردیم و امسال این آمار افزایش چشم گیری پیدا کرده است و امیدواریم این جمعیت به بیش از هزار نفر برسد.

ثبت نام برای اعزام به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب ادامه دارد

وی با بیان اینکه این آمادگی و توان وجود دارد که هر تعداد متقاضی باشند را ثبت نام و اعزام کنیم گفت: ثبت نام در همه کانونها، پایگاه ها، حوزه ها و نواحی مقاومت بسیج صورت می گیرد . این اردو مختص بسیجیان نیست و همه آحاد جامعه اعم از خواهر و برادر و اقشار در سنین مختلف می توانند با مراجعه به رده های بسیج ثبت نام کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان گفت: در مرحله اول سوم مرداد ماه جاری ۸ کاروان هر کاروان شامل ۴۵نفر اعم از مدیر کاروان، روحانی و زائرین اعزام شدند و پایان این اردوها دهم شهریور همزمان با اول محروم است.

وی ادامه داد: طول مسیر از شهر طبس و زیارت امامزاده آغاز می شود و زائرین بعد از زیارت حرم مطهر حضرت معصومه در شهر قم و مسجد جمکران، از مناطق دیدنی و سیاحتی در شهرهای  اصفهان، همدان و استان کرمانشاه بازدید دارند.

برات زاده تصریح کرد: برای حمل و نقل، ناوگان شرکت جوان سیر ایثار و اتوبوس های سپاه در اختیار زائرین قرار می گیرد و مبلغی که برای هزینه رفت و برگشت از زائرین گرفته می شود متفاوت و به اختیار مدیر کاروان  است و سعی شده با کمک خیرین و دستگاه های دولتی حداقل هزینه ها از متقاضیان دریافت شود.

وی اثرات و برکات این سفر معنوی را وصف نشدنی دانست و گفت: معتقدیم شهدا خالص ترین انسان های روزگار بودند که خونهای مطهر و پاک آنان روی زمین ریخته شده است و عمق تاثیرگذاری اردوی راهیان نور را در دلنوشته های دانش آموزان می توان دید.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه ها، هر ساله استقبال مردم برای اعزام به راهیان نور بیشتر می شود و حتی زائرینی از سایر کشورها داریم که این نیز نشانه تاثیرگذاری مثبت این سفر در هدایت گری و بصیرت افزایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها