معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با ظرفیت‌ها و موانع صادرات غیر نفتی در کهگیلویه و بویراحمداشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی در تامین بازار‌های هدف با قیمت‌های مناسب می‌گوید: به رغم وجود زیرساخت‌های گمرک بخش عمده‌ای از محصولات استان از طریق گمرک استان‌های دیگر به کشور‌های خارجی صادر می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۰۲۱۶
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
دارا فرامرزی افزود: با وجود ظرفیت‌های فراوان کهگیلویه و بویراحمد برای صادرات محصولات کشاورزی، اما اکنون این محصولات جایگاهی در سبد صادرات استان ندارد.
وی نبودن سرمایه گذارانی که بتواند محصولات را از کشاورزان خریداری و صادر کند مانع تحقق صادرات این محصولات دانست.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوتاه شدن مدت زمان اخذ مجوز و پروانه بهره برداری از حمایت‌های دولت برای حمایت از سرمایه گذاران در استان است.
فرامرزی تصریح کرد: در حالی که مدت زمان اخذ مجوز سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد ۲ سال پیش یک روز بود هم اکنون در کمتر از یک سوم یک روز مجوز فعالیت سرمایه گذار اعطا می‌شود.
وی توضیح داد: اخذ جواز تاسیس در کهگیلویه و بویراحمد سال ۱۳۹۶ پنج روز بود امسال به کمتر از سه روز رسیده است.
فرامرزی با یادآوری اینکه کارگروه رفع موانع تولید یکی از برنامه‌های دولت برای رونق تولید است گفت: در سال جاری ۶ نشست کارگروه رفع موانع تولید در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده که بازگشت ۹ واحد صنعتی راکد از دستاورد‌های این کارگروه‌ها بوده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نفتخیز بودن گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان از راهکار‌های جذب سرمایه گذاران و توسعه صادرات در استان است.
وی بیان کرد: در صورت تحقق این امر مشوق‌های خوبی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته می‌شود.
فرامرزی ابراز داشت: اعطای زمین به صورت رایگان و بخشودگی بخشی از مالیات از مهمترین مزایای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی است.
وی بیان کرد: بخشودگی‌های عوارض گمرکی و معافیت از مقررات ویژه صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از مزایای دیگر طرح منطقه ویژه اقتصادی در گچساران است.
ارسال نظرات