خبرهای داغ:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم از تدوین سند تحول اجتماعی خبر داد و گفت: توسعه، آموزش، حمایت و رشد تشکل‌های مردم‌نهاد از اهداف مهم ذکرشده در سند تحول اجتماعی استان قم است.
کد خبر: ۹۱۶۰۲۶۹
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رضا ملک‌زاده امروز در نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی استان قم با اشاره به اهمیت ارتقاء کمی و کیفی تشکل‌های مردم‌نهاد به‌عنوان یکی از دغدغه‌های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم اظهار داشت: سند تحول اجتماعی استان قم تدوین شد.

وی مهم‌ترین اهداف درج‌شده در تدوین سند تحول اجتماعی استان قم را بیان کرد و افزود: توسعه، آموزش، حمایت و رشد تشکل‌های مردم‌نهاد از اهداف مهم ذکرشده در سند تحول اجتماعی استان قم است.

وی با تأکید بر ارتباط مستمر تشکل‌های مردم‌نهاد با مسئولان اجرایی استان بیان کرد: ارتباط مستمر تشکل‌های مردم‌نهاد با مردم و مدیران اجرایی می‌تواند در ایجاد دغدغه‌های لازم و پیگیری مسائل بسیار تأثیرگذار باشد.

مالک زاده از آمادگی استانداری در ارائه خدمات لازم به تشکل‌های مرم نهاد خبر داد و گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد با ارائه طرح و برنامه‌های خود در همه حوزه‌ها می‌تواند از خدمات دفتر امور اجتماعی استانداری برخوردار شود.

وی در ادامه پاسخ سؤالات نمایندگان تشکل‌های مردم نهاده از نمایندگان خواست برای رفع مشکلات خود به دفتر امور اجتماعی استانداری مراجعه کنند.

 
حق آبه فلات مرکزی به یک مطالبه مردمی تبدیل شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم نیز گفت: حق آبه فلات مرکزی باوجود پیگیری‌های که در حال انجام است باید به یک مطالبه مردمی تبدیل شود.

سید رضا موسوی مشکینی با اشاره به اهمیت حضور تشکل‌های مردم‌نهاد در جامعه اظهار داشت: شعار ۸۰ میلیون محیط‌بان را می‌توانیم با تشکل‌های مردم‌نهاد محقق کنیم.

وی تجربه‌های محلی، ملی و بین‌المللی در حوزه محیط‌زیست را موردتوجه قرارداد و افزود: مسئله محیط‌زیست یک موضوع دولتی نبوده و باید با مشارکت مردمی و حضور مردم برای حفظ محیط‌زیست برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم تصریح کرد: حلقه اتصال بین مردم و دولت تنها تشکل‌های مردم‌نهاد بوده و با توجه به قدرتی که قانون در اختیار آن‌ها قرار داده باید این پتانسیل مؤثر را فعال کرده و به موضوع حفظ محیط‌زیست ورود کنند.

وی حضور قومیت‌های مختلف در استان قم را عامل مؤثر در پیشبرد اهداف محیط‌زیست دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به نشست‌های ماهانه‌ای که اداره کل محیط‌زیست استان قم با تشکل‌های مردم‌نهاد دارد، استان قم در تلاش برای استفاده از این ظرفیت است.

موسوی مشکینی ارتقاء کمی و کیفی تشکل‌های مردم و نهاد را در توسعه فرهنگی استان را قابل‌توجه خواند و بیان کرد: موضوعاتی مانند حق آبه فلات مرکزی باوجود پیگیری‌های که در حال انجام است باید به یک مطالبه مردمی تبدیل شود.

وی اکوسیستم فلات مرکزی را در مرحله اخطار اعلام کرد و گفت: سازمان محیط‌زیست استان قم در تلاش است که این اخطار را به گوش مدیران اجرایی در استان و کشور برساند و با همه تلاشی که انجام‌شده به مرحله جاری شدن آب رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم با گلایه از سازمان جهاد کشاورزی استان قم در عدم همکاری در تخصیص حق آبه استان قم بیان کرد: متأسفانه محیط‌زیست قدرت اجرایی نداشته و تنها توانسته‌ایم حق‌ابه زیست‌محیطی را در کشور و بین مدیران مطرح کرده و تنها سهمی برای محیط‌زیست در کاغذ ایجاد کنم.

وی با تأکید نسبت به بحران‌های کمبود آب در کشور تصریح کرد: امروز درگیر جنگ آب بوده و باید نسبت به این موضوع حساس بوده، زیرا این موضوع فراتر از محیط‌زیست بوده و امنیت مردم و کشور را در برمی‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها