استاندار مرکزی گفت: طرح پیاده راه شدن خیابان حصار باید مورد بررسی کارشناسان شورای ترافیک قرار گیرد و هم اکنون که این طرح اجرا می شود مصوبه شورای ترافیک ندارد.
کد خبر: ۹۱۶۰۲۸۵
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سید علی آقا زاده استاندار مرکزی در دومین جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک گفت: لازم است ذیل این کارگروه یک کمیته تخصصی تشکیل شود تا از سایر ظرفیت های موجود از جمله انجمن های مردم نهاد استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید اطلاعات لازم و جامع تری در خصوص آلاینده ها داشته باشیم گفت: در این صورت میتوانیم خروجی و نتایج موثری از کارهایمان داشته باشیم و کارهای انجام شده در خصوص آلایندگی ها کافی و مورد رضایت استان نیست.

استاندار مرکزی با انتقاد از پراکندگی موضوعات مطرح شده در کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک بیان داشت: نیاز است قبل از برگزاری کارگروه جلسات کارشناسی انجام شود و مسائل تخصصی در آنجا تصمیم گیری و در نهایت نتایج آن به اینجا منتقل شود.

وی در خصوص انجام نشدن مصوبات قبلی کارگروه تصریح کرد: کلیه مصوبات این کارگروه برای دستگاه هایی که اسم آنها برده می شود لازم الاجرا هستند و همه موظف به انجام وظایف مشخص شده نیستند و در صورت عدم انجام تعهدات اقدامات قضایی انجام خواهد شد.

آقازاده در خصوص طرح پیاده روی خیابان حصار اراک عنوان کرد: اینکه شهرداری می خواهد برای مردم آن منطقه‌هایی خود را توضیح دهد خوب است ولی اینگونه اقدامات باید روال قانونی خود را طی کنند.

وی پیاده راه شدن خیابان حصار را ملزم به مصوبه شورای ترافیک استان دانست و افزود: این طرح باید مورد بررسی کارشناسان شورای ترافیک قرار گیرد و هم اکنون که این طرح اجرا می شود مصوبه شورای ترافیک ندارد و باعث اعتراضات بخشی از ساکنین آن منطقه شده است.

استاندار مرکزی در خصوص آلودگی پالایشگاه شازند بیان داشت: انتظار است که پالایشگاه شازند رفتاری مسئولانه پذیر نسبت به آلودگی هوا داشته باشد و بهتر است در جلسات کارگروه شخص مدیر عامل حضور پیدا کند.

وی با انتقاد از روند انتقال صنوف به شهرک خودرو گفت: با وجود اینکه انتقال صنوف به شهرک خودرو کار سختی است ولی باید این موضوع توسط دستگاه های مسئول با جدیت پیگیری شود.

آقازاده انتقال تنها ۳۰ واحد به شهرک خودرو را کافی ندانست و افزود: میلیاردها هزینه در آن شهرک انجام شده و این تعداد واحد اصلا قابل قبول نیست و باید یک کارگروه برای انتقال صنوف به شهرک خودور شکل گیرد و کلیه عوامل و موانع به طور ویژه بررسی شود.

‌زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در این جلسه با اشاره به انتقال صنوف به شهرک خودرو گفت: شهرداری اراک باید موضوع انتقال صنوف به شهرک خودرو را جدی تر دنبال کند چراکه عملکرد قابل قبول نیست.

وی در این خصوص ادامه داد: دادستان اراک اعلام کرده اند بحث انتقال صنوف به شهرک خودور یک ضرورت است و می توان با استفاده از ظرفیت های قانونی این کار را انجام داد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات