اگر ایمان در جامعه گسترش پیدا کند فساد پایین می‌آید

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی گفت:اگر ایمان در جامعه گسترش پیدا کند فساد پایین می‌آید یعنی وقتی فرهنگ نماز در جامعه حاکم شد آمار فساد و فحشا کم می‌شود، اما آیا دستگاه‌های مختلف دارند به این سمت حرکت می‌کنند که در جامعه گسترش اخلاق دهند.
کد خبر: ۹۱۶۰۴۲۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه روز گذشته در جلسه معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار داشت: اگر ایمان در جامعه گسترش پیدا کند فساد پایین می‌آید یعنی وقتی فرهنگ نماز در جامعه حاکم شد آمار فساد و فحشا کم می‌شود، اما آیا دستگاه‌های مختلف دارند به این سمت حرکت می‌کنند که در جامعه گسترش اخلاق دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: امروز فشار اقتصادی زیادی روی مردم است، اما بخش کمی از این وضعیت نتیجه تحریم‌هاست و مقدار زیادی نتیجه حرص و ولع و بی‌تدبیری و سوءاستفاده مسؤولین است.

وی ادامه داد: وضعیت اقتصادی امروز ما از زمان جنگ که بدتر نیست بلکه به مراتب بهتر است ما در دوران جنگ زندگی کردیم، اما این همه گرفتاری و دغدغه‌ای که امروز مردم دارند در آن زمان وجود نداشت.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: اگر قوانین و دستورات اسلامی به درستی در جامعه اجرا می‌شد خیلی از مشکلات امروز در کشور وجود نداشت.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دستگاه قضا فقط براساس قانون حکم صادر می‌کند، اما متاسفانه تا امروز بخشی از دستورات اسلام را بصورت قانون در نیاوردیم و در اجرای قانون مشکلاتی وجود دارد که باید این کمبود‌ها را پیدا کنیم.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: امروز بعد از ۴۰ سال برخی از قوانین موجود خلاف اسلام است، اما در کشور اجرا می‌شوند پس باید این موارد را اصلاح کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث بی‌حجابی هم برخی دستگاه‌ها در استان مشکل دارند، اداراتی که از نظام و دولت ارتزاق می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: متاسفانه بسیاری از مسؤولین خیلی از شاخص‌ها و رفتارهایشان با هم سازگاری ندارد که وضعیت امروز جامعه ما متاثر از چنین تناقضاتی است که در رفتار و بیان مسؤولین مشاهده می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: امروز صداوسیما سلبریتی‌هایی پرورش می‌دهد که در جلو دوربین یک جور هستند و پشت دوربین کاملا متفاوت و همین افراد مرجع و الگوی فرزندان ما می‌شود بعد انتظار داریم همین فرزند ما درست رفتار کند.

وی ادامه داد: باید مقداری به خودمان بیاییم، هر کدام از ارگان‌ها و سازمان‌ها که وظیفه‌ای دارند باید دست به کار شوند چرا که رفتار ما روی مردم اثر می‌گذارد.

حسینی‌شاهرودی افزود: برخی رفتار‌های جامعه نتیجه عمل نادرست برخی مسؤولین و ادارات است و این نیازمند آسیب‌شناسی است.

وی گفت: اول باید خودمان و مجموعه خودمان را امر به معروف و نهی از منکر کنیم اگر توانستیم تغییری ایجاد کنیم و امورات را اصلاح کنیم جامعه خود به خود درست می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در جامعه‌ای که اعتقادات در آن هست مطمئنا نیروی خودکنترلی در مقابل هنجار‌ها وجود دارد، اما در جوامع مادی که اعتقاداتی وجود ندارد قانون و مقرارت اصل و مبنا قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امروز مشکل جامعه ما این است که نه اعتقادات را مبنا قرار دادیم و نه قانون را، یعنی هرچند کسی که کشف حجاب کند باید برابر قانون با آن برخورد شود، اما متاسفانه با برخورد‌های سطحی باعث لوث شدن موضوع می‌شویم این درحالی است که باید هر فردی که در این کشور زندگی می‌کند حتی اگر اعتقاداتی هم نداشته باشد به قانونی که وضع شده است احترام بگذارد و پایبند باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: امروز اگر فردی به ارزش‌ها توهین کند با آن برخورد می‌کنیم که باید با مسؤولی هم که حریم‌شکنی می‌کند برخورد کرد، چون برخی مسؤولین امروز با خون شهدا بازی می‌کنند مردم این تعارض‌ها و تضاد‌هایی که مسؤولین انجام می‌دهند را می‌بینند.

حسینی‌شاهرودی یادآور شد: مسؤولین باید تکانی به خود بدهند، چون امروز برخی از افراد ضدانقلاب به لطف برخی مسؤولین عزتمند شده‌اند و این افراد کارشان زودتر از افراد عادی در ادارات راه می‌افتد.

وی گفت: امروز باید مسؤولین به جای اینکه مشکلات را به مردم نسبت بدهند به مجموعه و خودشان بپردازند و عیب‌ها و بی‌قانونی‌های خود را پیدا کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: باید آرامش جامعه حفظ شود و مسؤولین دعوا‌های جناحی بین خود را در درون حل کنند نه بیرون سر هم فریاد بزنند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار