فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد مراکز فرهنگی برای ارتقا سطح فرهنگی نوجوانان و جوانان و گذراندن اوقات فراغت آنان عامل بسیار مهمی جهت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۶۰۴۳۰
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: آگاه کردن خانواده‌ها به ویژه پدران و مادران در رابطه با رفتار فرزندان و تربیت و کنترل صحیح آن‌ها در اجتماع و آشنایی آن‌ها با مضرات اعتیاد به وسیله رسانه‌های گروهی به خصوص صدا و سیما می‌تواند نقش مثبتی در پیشگیری از اعتاد داشته باشد.

وی افزود: ایجاد تحول در آموزش و پرورش و تقویت کادر آموزشی و مربیان پرورشی در روش‌ها و ایجاد فضای آموزشی مناسب مضرات مواد مخدر را به نحو‌ی می‌توان کنترل کرد.

سردار قنبری تصریح کرد: ایجاد مراکز فرهنگی نظیر کتابخانه‌ها و مراکز هنری، فنی و حرفه ای، پارک ها، فضا‌های ورزشی و تربیتی برای ارتقاء سطح فرهنگی نوجوانان و جوانان و گذراندن اوقات فراغت آنان عامل بسیار مهمی جهت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر خواهد بود.

فرمانده انتضظامی سیستان و بلوچستان در پایان اظهار داشت: اغلب معتادین بی سوادو یا پدر و مادر بی سواد و یا کم سواد دارند، دست اندر کاران تعلیم و تربیت باید با تلاش بیشتری در جهت افزایش سواد مردم گام بردارند و سطح آگاهی مردم برای مقابله با پدیده اعتیاد را افزایش دهند.
ارسال نظرات