بهنام رحمانی قاری برتر کشور در گفت و گو با بسیج: برای پیشبرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در کشور مفاهیم قرآنی بایستی در صدر برنامه های قرآنی قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۱۶۰۴۹۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
«تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با آیات و روایات قرآن کریم» / مصاحبه با قاری برتر کشوری
به گزارش خبرگاری بسیج از اردبیل،  بیانیه گام دوم انقلاب تفسیر عملی و واقعی آیات شریفه قرآن است، این بیانیه خود قرآن ناطق است لذا ابتدا باید این بیانیه را خوب بفهمیم تا بتوانیم خوب انتقال دهیم. این بیانیه یک نگاه سیاسی صرف نیست بلکه راهگشا با محتوای ویژه و با هدف ویژه‌تر ترسیم شده است.

مهمترین وظیفه ما تبلیغ و تبیین این بیانیه است تا مردم را با روح و محتوای بیانیه آشنا کنیم و باید تلاشی بیش از آنچه تاکنون داشتیم داشته باشیم.

به مناسبت کسب موفقیت و کسب رتبه دوم در مسابقات قرآن نیرو‌های مسلح کشور؛ با بهنام رحمانی ، قاری برتر کشوری قرآن کریم، از استان اردبیل گفتگو کردیم:

بسیج: لطفا خودتون رو بیشتر برای ما معرفی کنید.

بنده بهنام رحمانی سرباز سپاه حضرت عباس(ع)، امریه اداره کارو تعاون و رفاه اجتماعی اسصتان می باشم که دوران ابتدایی و از زمانی که وارد دوران تحصیل شدم علاقه خاصی به تلاوت قرآن کریم داشتم و مورد تشویق و ترغیب اساتید قرار گرفتم که همین امر موجب شدن تا پا به عرصه قرآنی بگذارم و پس از ورود به دوران متوسطه و راهنمایی به صورت تخصصی در کلاس های آموزش قرآن که توسط دارالقرآن برگزار می شد شرکت کردم.

مسیر قرآن کریم یعنی دستیابی به همه چیز و رسیدن به تعالی و شناخت بیشتر خدا و من این راه رو ادامه خواهم داد چرا که همه چیز را مرهون آیات و برکات قرآن کریم است.

بسیج: بفرمائید که چه مقام های در سطح ملی و استانی کسب نموده اید؟

«تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با آیات و روایات قرآن کریم» / مصاحبه با قاری برتر کشوری

در چند سالی که در عرصه قرآنی فعالیت داشتم به لطف خدای متعال در مسابقات استانی، شهرستانی ، منطقه ای و کشوری رتبه های متعددی کسب کردم، تقریبا از سال 89 وارد فضای مسابقات شدم و تا سال 95 ادامه داشت، در دوران دانش آموزی دوبار رتبه ممتاز کشوری رو کسب کردم، در دوران دانشجویی 5 رتبه کشوری،در مسابقات وزرات خانه های مختلف همچون وزارت ورزش و جوانان رتبه اول، وزارت کار رتبه اول، در مسابقات اوقاف و امور خیریه رتبه ممتاز، در مسابقات بسیج رتبه سوم رو داشتم و چند روز پیشر در اختتامیه مسابقات قرآنی نیروهای مسلح حائز رتبه دوم این مسابقات شدم.

بسیج: شما خودتان قرآن آموزش می دهید و متربی قرآن دارید؟

بهنام رحمانی: بله؛ کم و بیش کلاس های قرآنی داریم و یکسری موفقیت ها نیز توسط شاگردانی که داشتم کسب شده است و از نوجوانان قرآنی که حضور داشتند که تعدادی از آن عزیزان شاخص بوده و در مسابقات استانی و سطح کشوری حائز رتبه های برتر شده اند.

بسیج: به نظر شما چرا در جامعه ما سوق به سمت قرآن کریم و برگزاری کلاس های قرآنی کم رنگ شده است؟

بهنام رحمانی: متاسفانه جامعه فرهنگی ما به سمت سویی حرکت می کند که قرآن بیشتر به مهجوریت می رود و آن آیه معروف که خدای متعال می فرمایند( وَ قالَ الرَسولُ یارَبِ اِنَ قَومِى اتَخَذوا هذَا القُرءانَ مَهجورا)؛ واقعا مهجوریت قرآن در سطح جامعه خودنمایی می کند.

«تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با آیات و روایات قرآن کریم» / مصاحبه با قاری برتر کشوری

متاسفانه جامعه فرهنگی ما به سمت سویی حرکت می کند که قرآن بیشتر به مهجوریت می رود

 

امروز می شود با یکسری تشویق هایی که باعث ترغیب دانش آموزان و همچنین از دانشجویان اینها را به سمت قرآن سوق داد چون این ها واقعا به مباحث قرآنی علاقه مند هستند؛ من وقتی در محافل و مجالس حضور دارم موقع تلاوت رغبت دیگران برایم بسیار جالب است، چون بُعد تشویقی خوب در جامعه جانیافتاده است و قرآن آموزان و انسانها را به سمت و سوی دیگری کشیده است.

بر فرض مثال از افرادی که استعداد خوبی در زمینه قرآنی داشتند و دیدند که به آنها خیلی اهمیت و بها داده نمی شود به سوی فعالیت های موزیکال رفتند.

بسیج: فضای قرآنی استان اردبیل رو چگونه ارزیابی می کنید و چه پیشنهادی برای پیشرفت برنامه های قرآنی دارید؟

بهنام رحمانی: من نظری در مورد مسئولان قرآن استان ندارم، فقط در مورد قرآن آموزان و بچه های قرآن این نکته رو عرض کنم که با حداقل امکانات ممکن بیشترین افتخارات ممکن رو در سطوح و زمینه های مختلف کسب کردند و طی سال های اخیر جامعه قرآنی استانی چه در مسابقات قرآنی اوقاف، ادارات مختلف، دانش آموزی و دانشجویی و نیروهای مسلح خوش درخشیدند.

جامعه قرآنی استان اردبیل با حد اقل امکانات ممکن بیشترین افتخارات ممکن رو در سطوح و زمینه های مختلف کسب کردند و طی سال های اخیر جامعه قرآنی استانی چه در مسابقات قرآنی اوقاف، ادارات مختلف و نیروهای مسلح خوش درخشیدند.

متاسفانه فضای قرآنی استان ما تحت تاثیر فضای مداحی قرار گرفته است و احساس می شود انزوای بچه های قرآنی به دلیل غلبه فضای مداحی برفضای قرآنی بوده است.

اگر در کنار هیئات مذهبی به بحث تلاوت قرآن رسیدگی شود و مردم بیشتر به این امر توجه داشته باشند، جامعه ما از این انزوا خارج شده و در زمینه های مختلف بیشتر ارز اندام خواهد کرد.

 

«تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با آیات و روایات قرآن کریم» / مصاحبه با قاری برتر کشوری

  بسیج: بهترین تلاوتی که داشتید کجا بوده؟

بهنام رحمانی: همه تلاوت های قرآن خوب و روح بخش هستند و نمیشه گفت که چه تلاوتی صرف خوب بوده است، مثل این میماند که شما بپرسید کدام یک از ائمه خوب هست، همه ائمه خوب هستند اما هرکسی ارادتی ویژه به امامی دارد.

به نظر خودم تلاوت هام قابل قبول بوده و تلاوتی که خیلی خوب بود برای من برمیگردد به سال 96 که در دوره آموزشی در پادگان آیت الله خاتمی یزد بودیم و ویژه برنامه های برای محرم تدارک دیده شده بوده که اونجا تلاوت داشتم که مورد تحسین فرمانده پادگان اونجا قرار گرفت که برای خودم هم از لحاظ ارزشی و معنوی خاص بود.

بسیج: چگونه می توان اهداف بیانیه گام دوم انقلاب با آیات و روایات قرآنی پیش برد؟

بهنام رحمانی: قرآن کریم همیشه به حرکت های دسته جمعی و انقلاب هایی که به سوی آرمان های الهی در حرکت بوده همیشه ارج و ارزش داده است، بچه های قرآن به خطر این انسی که با قرآن دارند همیشه پیرو ولایت هستند و خواهند بود.

به نظر بنده جامعه قرآنی در گام دوم انقلاب بایستی نسبت به سایر آموزه های قرآنی  به سمت مفاهیم قرآن سوق داده بشه چرا که مفاهیم قرآنی در جامعه ما نسبت به رشته های در انزوا قرار گرفته است و اگر جامعه قرآنی ما همتی داشته باشند و مفاهیم رو در صدر کارها قرار دهند در پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم موفق خواهیم بود.

قرآن کریم همیشه به حرکت های دسته جمعی و انقلاب هایی که به سوی آرمان های الهی در حرکت بوده همیشه ارج و ارزش داده است
 

 

«تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با آیات و روایات قرآن کریم» / مصاحبه با قاری برتر کشوری

بهنام رحمانی: خیلی صریح عرض کنم که دل بچه های قرآنی از دست مسئولان شهر و استان خون است، آن ارزش و جایگاهی که باید و شاید قرآنی های اردبیل ندارند؛ همین مورد باعث شده که در جنگ نرم ما کشته های بسیاری بدهیم، بخصوص در بچه های قرآنی.

دل بچه های قرآنی از دست مسئولان شهر و استان خون است

اگر من قاری قرآن از لحاظ زندگی اغنا شوم؛ ما هیچگاه قدم در مسیر مخالف قرآن برنخواهیم داشت، از آنجایی که مسئولین این شهر دغدغه جامعه قرآنی را نشنیده و ندیده اند و زیاد هم پیکر این مسائل نبوده اند متاسفانه شاهد آن هستیم که این بچه ها به سمت کارهایی می روند که خلاف حرکت قرآنی است.

و حرف آخرمکه با بچه های قرآنی دارم این هست که پیامبر اکرم (ص) فرمونده اند: اگر قرآن کریم کسی را راضی نکند امکان نداره چیز دیگری آن را راضی کند؛ و از این عزیزان درخواست می کنم با ناملایمات کنار بیایند. ان شاء الله روزی می رسد که به جایگاه واقعی که مستحق آن هستند خواهند رسید.

گفت و گو از: سید ساجد یعقوبی

ارسال نظرات