تسریع در بازسازی مناطق سیل‌زده هدف راه‌اندازی سامانه «عمران اجتماعی »

مسئول بسیج سازندگی کشور از فعالیت سامانه «عمران اجتماعی» خبر داد و گفت: این سامانه باعث می‌شود روند بازسازی مناطق سیل‌زده تسریع یابد.
کد خبر: ۹۱۶۰۵۱۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد زهرایی ظهر امروز در مراسم رونمایی از سامانه  «عمران اجتماعی» با بیان اینکه طرح جهاد همبستگی در مرحله دوم خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده در سراسر کشور عنوان شد، گفت: در این طرح قرار بر این  است که از ظرفیت 70 هزار مسجدی که در سطح کشور وجود دارد و از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی استفاده کنیم.

 وی افزود: می‌توانیم از ظرفیت مراکزی که می‌توانندبه بهبود وضعیت مردم و تسریع در بازسازی منازل سیل‌زده کمک کنند استفاده کنیم و یک بخش کار به اموراتی  که توسط گروه‌های جهادی محله محور یا اقشار متخصصی که به کار گرفته می‌شوند به عنوان  متولی یا مجری ساخت برمی‌گردد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: وضعیت رقابتی سازمان بسیج مستضعفین در انجام این کارها گسترده است و کار باکیفیت بالا برای الگوسازی و استفاده از این سرمایه انسانی  که در اختیارداریم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برای اینکه  ساخت منازل به‌خوبی رقم بخورد و پیرو تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به نمایندگی از دولت منعقد شد بخشی را تأمین اعتبار کردند و نیاز بر این بود که این طرح سامانه‌ای را داشته باشد.

زهرایی با اشاره به اینکه سامانه در مدت زمان دو ماه راه اندازی شده و نزدیک به هفت هزار واحد بارگذاری در سامانه شده و  این واحدها یا تخریبی و یا تعمیری است و در سامانه تکراری نیستند.خاطر نشان کرد: سامانه‌ای که شفافیت و پاسخگویی را بالا ببرد و سبب شود ازیک‌طرف خانه‌هایی که نیازمند هستند با اولویت روستاها و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بارگذاری شود و از طرفی خیران و مساجد وقتی بخواهند کمک کنند در  لحظه حق انتخاب داشته باشند و ببینند کمکشان در چه کانالی هدایت می‌شود و بتوانند پیشرفت فیزیکی کار را با عکس‌هایی که گذاشته می‌شود مشاهده کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات