مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان لرستان گفت:در سال گذشته بیش از ۱۴۵ تئاتر کتابخانه ای در مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان توسط اعضا اجرا شد.
کد خبر: ۹۱۶۰۵۸۸
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد جواد محمدی مدیر کل کانون لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از سال 97 و 98 تئاترکتابخانه ای در مراکز کانون لرستان به عنوان یک فعالیت جذاب، مورد توجه اعضای نوجوان قرار گرفته است و شاهد خلق آثار زیادی دراین زمینه هستیم.گفت: تئاترکتابخانه ای فعالیتی عضو محور است که به ساده ترین شکل ممکن در زمان خیلی کمی اعضا به کمک مربی، می توانند یک اثر را تولید کنند.

وی افزود: بیش از یکسال است که تئاترکتابخانه ای  درمراکزفرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سراسر استان، با هدف جذب وماندگاری و کشف و شکوافایی استعداد اعضا به اجرا درمی آید.

وی اضافه کرد: در فرآیند تولید یک تئاتر کتابخانه ای، اعضا نقش اصلی را درانتخاب متن از منابعی مانند: کتابهای کانونی ویا طرح وایده ی خود دارند و درادامه تهیه وساخت دکور، عروسک، متن و... را برعهده می گیرند و مربی به عنوان هدایتگر بچه ها را راهنمایی می کند.

مدیر کل کانون لرستان بیان داشت: در سال 97 بیش از 145 تئاتر کتابخانه ای در مراکز توسط اعضا اجرا شده اند و امسال نیز این فعالیت در حال انجام است که در فصل تابستان مورد توجه کودکان نوجوانان قرارگرفته و یکی از فعالیت های مطلوب برای غنی سازی اوقات فراغت بچه ها به شمار می آید.

گفتنی است: در حال حاضر 17 مرکز ثابت فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و7کتابخانه سیار روستایی وشهری و 2مرکز پستی و یک مرکز مکاتبه ای در سراسر استان لرستان مشغول خدمت رسانی به کودکان ونوجوانان هستند.

ارسال نظرات