فرمانده سپاه روح الله گفت: : دانشجویان انقلابی دوران دفاع مقدس نقش بسیار موثری در پیروزی های عملیات های مختلف داشتند.
کد خبر: ۹۱۶۰۵۹۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ستاد کنگره شهدای دانشجو و قرارگاه شهید علم الهدی استان مرکزی با اشاره به نقش دانشجویان در پیشبرد اهداف دفاع مقدس گفت: دانشجویان انقلابی دوران دفاع مقدس نقش بسیار موثری در پیروزی های عملیات های مختلف داشتند و بسیاری از رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی از دانشجویان انقلابی بودند.

وی ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه را لازم و ضروری خواند و افزود: امروز دشمن با شرایط تحریم که به تعبیری جمگ اقتصادی را به کار گرفته قصد ضربه زدن به مولفه های اصلی اقتصاد کشور را دارد که دانشگاه و صنعت با حضور در کنار یکدیگر باید نقش موثری در خنثی کردن توطئه های دشمنان ایفا کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در خصوص نقش دانشگاه ها در تبیین دفاع مقدس بیان داشت: پرداختن دانشگاه ها به ادبیات دفاع مقدس و جنگ امروز یک ضرورت است و باید بررسی شود تا چه اندازه بر روی این مهم کار کرده اند و موانع آن شناسایی شود و در جهت تقویت ادبیات جنگ کار راهبردی شکل بگیرد.

وی با تأکید بر لزوم تقویت اردوهای راهاین نور دانشجویی عنوان کرد: یک فرصت عظیم معنوی برای شناخت دستاوردها و سیره شهدا و رزمندگان توسط اردوهای راهیان نور برای دانشجویان فراهم می شود که باید از آن استفاده کرد و در جهت تقویت آن گام برداشت.

سردار کریمی تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی برای دانشجویان را ضرورتی مهم دانست و افزود: امید و انگیزه را می توان با ارائه دستاوردهای انقلاب به دانشجویان هدیه داد و این مهم می تواند در جهت استفاده از علم و ظرفیت دانشجویان برای پیشرفت و توسعه کشور مهم باشد و اگر از آن غفلت شود شاهد رفتن دانشجویانمان از کشور به کشورهای دیگر خواهیم بود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: عملیاتی شدن ۸۰ طرح مهم صنعتی در دفاع مقدس در سرنوشت جنگ بسیار مؤثر بود که توسط دانشجویان انقلابی آن زمان انجام گرفت و این باید برای نسل جدیدی به عنوان یک الگو تبدیل شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات