معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: هرگونه ورود به این مناطق تنها با تعاریف محیط زیستی آزاد می باشد و برخی رفتارهای نامعقول در این محدوده شکار ممنوع نباید انجام شود.
کد خبر: ۹۱۶۰۶۰۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ مهدی زندیه‌وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در اولین جلسه کارگروه مدیریت جامع حوضه آبریز تالاب میقان در خصوص اجرای برنامه گردشگری پایدار و سازگار با اکوسیستم تالاب گفت: متأسفانه تا به امروز اقدام شاخصی در خصوص استفاده از ظرفیت های تالاب میقان انجام نشده و کلیه اقدامات متمرکز بوده اند.

وی در خصوص اینکه برای تالاب میقیان محدوده جغرافیایی و خدماتی جهت سرمایه گذاری تعیین نشده افزود: با توجه به بارانی که در سال جاری شاهد بودیم و سایر ظرفیت هایی که در تالاب میقان وجود دارد تعدادی از سرمایه گذاران اعلام آمادگی در این خصوص داشتند که این جلسه بدین منظور تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با انتقاد از اقدامات پراکنده در اطراف تالاب میقان بیان داشت: هرگونه ورود به این مناطق تنها با تعاریف محیط زیستی آزاد می باشد و برخی رفتارهای نامعقول در این محدوده شکار ممنوع نباید انجام شود.

وی در این خصوص ادامه داد: سایر اقدامات باید بر اساس ظرفیت هایی چون تعداد بهره‌برداران، گردشگران، زون گسترده، زون متمرکز و زون ممنوع باید انجام شود.

زندیه‌وکیلی با تأکید بر اینکه گردشگر تعریف خاصی ندارد گفت: توجه به زیر ساخت ها برای ورود به این منطقه باید مورد توجه باشد و نباید ورورد را تنها به ایامی از سال محدود کنیم چراکه در صورت آماده بودن شرایط ورود در هر زمانی امکان پذیر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی توجه به اسناد بالادستی در خصوص توسعه ظرفیت های گردشگری را لازم و ضروری خواند و افزود: نیاز است کمیته ای متشکل از سازمان محیط زیست و گردشگری تشکیل شود و در این راستا از ظرفیت های سمن ها استفاده کنیم و تهیه طرح نباید صرفا توسط مشاور انجام شود.

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با انتقاد از طرح ارائه شده توسط مشاور بیان داشت: آنچیزی که مورد توجه قرار نگرفته ظرفیت های گردشگری است چراکه گردشگری در هیچ جای دنیا به عنوان تهیدید مطرح نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نیاز است مجموعه سازمان فرهنگی و گردشگری استان طرح توسعه تالاب میقان را مورد بررسی بیشتر قرار دهد تا بتوان از سایر ظرفیت های موجود استفاده کرد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات