مقام‌ نظامی‌ سابق انگلیس:
یکی از دریاسالار‌های سابق انگلیسی واکنش دولت این کشور به اقدام ایران در توقیف نفتکش متخلف انگلیسی در خلیج فارس را «کاملا تعجب‌آور» توصیف کرد.
کد خبر: ۹۱۶۰۶۹۴
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، «کریس پری» دریاسالار سابق انگلیسی روز دوشنبه در مصاحبه‌ای واکنش دولت انگلیس به اقدام ایران در توقیف نفتکش این کشور را «کاملا تعجب‌آور» توصیف کرد.

 

این مقام سابق نیروی دریایی انگلیس که با شبکه ال‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، گفت فکر نمی‌کند که دولت انگلیس در کل در واکنش به موضوع توقیف نفتکش توسط ایران عملکرد خوبی داشته باشد.

وی افزود: «اگر یکی از دانشجویان من در مرکز جنگ دریایی چنین طرحی را برای من می‌آورد، وی را اخراج می‌کردم.»

کریس پری در ادامه افزود: «این طرح کاملا تعجب‌آور بود و هیچ فشاری را به ایران وارد نکرد و از سوی دیگر شامل نیروی دریایی آمریکا که ایران از آن هراس دارد، نیست.»

 

 

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه سابق انگلیس دوشنبه گذشته با حضور در پارلمان این کشور، طی بیانیه‌ای واکنش دولت انگلیس به اقدام ایران در توقیف نفتکش متخلف انگلیسی را قرائت کرد. (جزئیات بیشتر)

دولت انگلیس در این بیانیه از ایران خواست که فورا نفتکش انگلیسی و خدمه آن را آزاد کند و اعلام کرد که لندن به دنبال تاسیس یک نیروی اروپایی برای حفاظت از کشتی‌ها در خلیج فارس است.

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه 28 تیرماه به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز و به دلیل نقض قوانین و مقررات دریانوردی توقیف کرده است.

ارسال نظرات