عباس گودرزی کاریکاتوریست جوان کشور بر این باور است که هنرمندان جریان انقلاب تا آخرین نفس با زبان هنر از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد.
کد خبر: ۹۱۶۰۷۱۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس گودرزی کاریکاتوریست جوان کشور که با 3 اثر در نمایشگاه «ملکه کشتی ربا» حضور دارد، درباره آثار خود به خبرنگار تسنیم گفت: یکی از آثار من با عنوان تنبیه انگلیسی، نمایش دهنده تنبیه ملکه انگلیس توسط یک نیروی رزمنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این رزمنده با نفت‌کشی که در دست دارد، ملکه را تنبیه می‌کند. نکته اینجاست که این تنبیه با فرم انگلیسی رخ می‌دهد. 

وی ادامه داد: اثر دوم من مستقیما به نام این نمایشگاه که «ملکه کشتی ربا» است، ارتباط دارد. در این اثر، ملکه انگلیس را می‌بینیم؛ در حالی که نقاب دزدان را به چشمش زده، مشغول حمل نفت‌کش ایران است اما از بالا در دام تور نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتاده است. 

این هنرمند کاریکاتوریست افزود: اثر سوم من نیز، به بحث اقتدار سپاه بازمی‌گردد. در این اثر یک نیروی ساده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شاهد هستیم که در تنگه هرمز مشغول ماهی‌گیری است. آنچه او صیده کرده، ناو جنگی آمریکا، پهباد جاسوسی آنها و در نهایت آخرین صید او که از قلاب ماهیگیری‌اش آویزان است، روباه پیری است که اشاره به ماهیت انگلیس دارد. 

گودرزی یادآور شد: حضرت آقا در سخنانشان فرمودند کشتی دزدی رخ داده توسط انگلیس خبیث که در قالب اقدامی  خصمانه رخ داد، بی پاسخ نخواهد ماند و نیروهای انقلابی ما در فرصتی مناسب پاسخ آنها را خواهند داد. ما نیز به عنوان هنرمندان جبهه انقلاب، تصمیم گرفتیم از ظرفیت‌های هنر کاریکاتور استفاده کنیم و در اولین فرصت با خلق طرح‌هایی که به ذهنمان رسید، پاسخی متقابل به اقدامات خصمانه دولت انگلیس بدهیم. 

وی تصریح کرد: نگاه در خلق آثار، نگاهی مقتدرانه بود. با توجه به اینکه کاریکاتور هنری است که بدون زیرنویس و ترجمه می‌تواند پیام خود را به مخاطبان ایرانی و خارجی در سراسر دنیا منتقل کند، برگزاری این نمایشگاه در این زمان اقدام مناسب و هوشمندانه‌ای بود.

این هنرمند کارتونیست افزود: بی شک اگر آثار حاضر در این نمایشگاه آن‌گونه که باید در رسانه‌های داخلی و بین‌المللی منعکس شوند، تاثیر مورد انتظار را به همراه خواهند داشت. 

وی خاطرنشان کرد: پیام نمایشگاه «ملکه کشتی ربا» به خباثت‌های دولت انگلیس این است که ما هنرمندان و کاریکاتوریست‌های جریان انقلاب، همواره در میدان حاضر هستیم و تا آخرین نفس با زبان هنر از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع خواهیم کرد. 

ارسال نظرات