سیدامیرحجازی مدیر پایگاه قرآنی شهرستان دهاقان از بازسازی و اجرای نمادین صحنه واقعه غدیر خم در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۰۹۳۶
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سیدامیرحجازی مدیر پایگاه قرآنی شهرستان دهاقان از بازسازی و اجرای نمادین صحنه واقعه غدیر خم در این شهرستان خبر داد. حجازی افزود: در این آئین از بازیگران و كارگردانان تئاتر برای برگزاری هر چه بهتر آن استفاده خواهد شد. وی هدف از بازسازی نمادین صحنه غدیر را تبیین جایگاه غدیر، فرهنگ سازی خطبه غدیر و آشنایی نسل جوان با رویدادهای مذهبی و تاریخی دانست و افزود: باید هر چه بهتر و بیشتر فرهنگ غدیر در جامعه تبیین و زوایای مختلف این واقعه بزرگ برای مردم روشن شود.

حجازی با اشاره به اینكه واقعه غدیر باید در قالب مصادیق واقعی به جوانان ارائه شود، افزود: در این راستا مهمترین هدف، اشاعه فرهنگ غدیر در جامعه است.

به گفته حجازی واقعه مهم و تاریخی غدیر مظلوم واقع شده است و امروز باید حقایق این واقعه مهم برای نسل جوان تبیین شود تا جوانان بیش از گذشته با فرهنگ غدیر آشنا شوند.

وی با اشاره به جایگاه ولایت در دین اسلام، گفت: باید شان و جایگاه پیامبر اسلام (ص) و امام علی (ع) را در واقعه غدیر برای جامعه اسلامی تبیین كرد.

حجازی گفت: عید غدیر خم دارای جایگاه عظیم و بزرگی است و باید فعالیت انجام شده در این زمینه رنگ و بوی غدیر داشته باشد. حجازی در پایان خاطر نشان کرد: کمک به گسترش معارف الهی و ارزش‌های معنوی در جامعه، مستندسازی و معرفی تاریخچه کوتاهی از روز غدیر خم، گسترش فرهنگ ولایت، تعمیق هویت دینی از اهداف این رویداد فرهنگی دانست.

ارسال نظرات